Wydawcy rozczarowani Apple News: za mało ruchu, bez pieniędzy z reklam

Po dwóch miesiącach funkcjonowania aplikacji Apple News wydawcy nie są z niej zadowoleni. Rozczarowuje ich niski ruch generowany przez użytkowników, statystyki odwiedzin i wpływy reklamowe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Wydawcy rozczarowani Apple News: za mało ruchu, bez pieniędzy z reklam

Platforma Apple News została udostępniona wraz z premierą systemu operacyjnego iOS 9. Aplikacja dostarcza bieżące informacje pochodzące od różnych wydawców w formie newsów i pełnych artykułów. Obecnie z tą aplikacją jest związanych kilkudziesięciu różnych wydawców, m.in. ESPN, The New York Times, Hearst, Time, CNN, Bloomberg i Washington Post.

Wprowadzając nową platformę newsową Apple obiecywał, że pozwoli ona wydawcom na zwiększenie liczby ich odbiorców korzystających z iPhone’ów i iPadów. Teraz okazuje się jednak, że wielu partnerów tego projektu nie jest zadowolonych z rezultatów działania Apple News.

Pierwszym przedstawicielem mediów, który publicznie wyraził swoje rozczarowanie aplikacją był Joe Ripp, CEO wydawnictwa Time Inc. Podczas jednej z konferencji ujawnił on, że tytuły wydawane przez Time Inc. (m.in. magazyn „Time”) miesięcznie notują ok. 1 mln odsłon. Zdaniem Rippa jest to wynik, który stawia pod znakiem zapytania sens przygotowywania materiałów do emisji w Apple News.

Zdanie szefa Time Inc. podzielają także inni wydawcy, którzy wyrazili swoje rozczarowanie Apple News w rozmowach z serwisem Digiday, woleli jednak pozostać anonimowi.

Oprócz niezadowalających wyników w liczbie odsłon treści przez użytkowników aplikacji wskazują oni także na inne czynniki, które obniżają przydatność Apple News jako nowego kanału dotarcia do odbiorców. Pierwszy z nich to sposób wyświetlania materiałów w aplikacji, który utrudnia promowanie określonych newsów oraz dotarcie użytkowników do konkretnych artykułów.

Kolejny zarzut dotyczy danych na temat ruchu udostępnianych wydawcom przez Apple. Koncern ogranicza się jedynie do informacji o liczbie odsłon, pomijając tak istotne elementy jak np. dane demograficzne. To z kolei, jak podkreślają wydawcy, znacząco utrudnia sprzedaż reklam towarzyszących treściom prezentowanym w Apple News.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję