Podczas tegorocznego Euro Effie 15 kampanii z 7 krajów w Europie zdobyło w sumie 20 statuetek. Zwycięzcy zostali wybrani przez międzynarodowe jury złożone z wyższych rangą przedstawicieli agencji i klientów pod przewodnictwem Adriana Fariny, starszego wiceprezesa ds. marketingu w Visa.Po 4 nagrody trafiły do Belgii i Francji, 3 – do Wielkiej Brytanii, Słowacja i Hiszpania zdobyły po 2, a agencje z Niemiec i Danii – po 1.
Tytuł agencji roku otrzymała Ogilvy, nagrodzona 6 statuetkami: Grand Prix, dwiema złotymi(Brand Experience i Small Budget), jedną srebrną (Leisure&Entertainment) i dwiema brązowymi (Government, Institutional & Recruitment and Brand Re-vitalisation).Brian McCarter, dyrektor ds. planowania w Ogilvy EMEA skomentował: - Efekty na Euro Effie są ważne, ponieważ przyczyniają się do wiedzy o tym, co działa w komunikacji marketingowej. W czasach, kiedy tak wiele w naszej branży zmienia się, kluczowe znaczenie ma wiedza na temat tego, co działa i udowodnienie zwrotu z inwestycji marketingowych. Uwielbiamy to, że Euro Effie rozpoznaje efektywność bez względu na to, skąd pochodzi, jaką formę przyjmuje, oraz jak dużą lub małą jest inwestycja. Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy docenieni w tym roku za naszą pracę dla globalnego giganta FMCG i małego regionalnego stowarzyszenia turystycznego.

Grand PrixThe Mud Soldier/Visit Flanders/ BelgiaAgencja: Ogilvy & Social.Lab
Best demonstration of Integrated EffectivenessSrebro:Colorista L'Oreal Paris/L'Oreal Paris/FrancjaAgencja: McCann Paris
Brand ExperienceZłoto:The Mud Soldier/Visit Flanders/ BelgiaAgencja: Ogilvy & Social.Lab
Brand Re - vitalisationBrąz:
Getting real about underarms/Unilever/Wielka BrytaniaAgencja: Ogilvy&Mather
Carpe DiemZłoto:The Forgotten Day for Freedom/O2/SłowacjaAgencja: Triad Advertising
Consumer GoodsBrąz:Never Waste a Good Crisis: Leveragong Financial Chaos as Growth Catalyst/Bolia.com/DaniaAgencja: UncleGrey
FMCGZłoto:Magnum Pints/Unilever/HiszpaniaAgencja: Lola MullenLowe
Srebro:Colorista L'Oreal Paris/ L'Oreal Paris/FrancjaAgencja: McCann Paris
Brąz:Toothpaste for gums/GSK/Wielka BrytaniaAgencja: Grey Londyn
#KeepGoing/Cereal Partners Worldwide:Nestle&General Mills/ FrancjaAgencja: McCann Paris

General healthcare &OTC productsSrebro:Toothpaste for gums/GSK/Wielka BrytaniaAgencja: Grey Londyn
Government, Institutional & RecruitmentBelgium. Uniquely Phenomenal/ FPS Chancellery of the Prime Minister/ BelgiaAgencja: Ogilvy&Social.Lab
IT/TelcoSrebro:The Forgotten Day for Freedom/O2/ SłowacjaAgencja: Triad Advertising
Leisure&EntertainmentZłoto:Belgium. Uniquely Phenomenal/ FPS Chancellery of the Prime Minister/ BelgiaAgencja: Ogilvy&Social.Lab
Long-term EffectivenessSrebro:WYGS Noseblind/Procter&Gamble International/NiemcyAgencja: Grey Germany## NEWS https://www.coloribus.com/adsarchive/tv-commercials-online/febreze-wygs-noseblind-21734360/ ##
Brąz:Canary Island „The 7 islands the became 47”/ Promotour Turismo de Canarias/HiszpaniaAgencja: DEC BBDO
Products/Services LaunchBrąz:Sebastian-Twisted/Coty/FrancjaAgencja: Proximity BBDOSmall BudgetZłoto:The Mud Soldier/Visit Flanders/BelgiaAgencja: Ogilvy & Social.LabPositive Change Europe Social Good-BrandsZłoto:The most German supermarket/Edeka/NiemcyAgencja: Jung von Matt

Positive Change Europe Social Good -non ProfitZłoto:How a Little Charity Grew Its Revenues And Saved More Art By Thinking Big/Art Fount/ Wielka BrytaniaAgencja: MullenLowe London
Child Focus – Closer than think you/Child Focus/BelgiaAgencja: Wunderman Antwerp
W tym roku żadna agencja z Polski nie została nagrodzona na Euro Effie 2018. W ub.r. ze statuetkami wróciła z festiwalu agencja DDB&Tribal. Złoto otrzymała za kampanię dla Amnesty International „LookBeoyndBorders” oraz srebro za kampanię „BePresent” dla Huawei Poland.
Festiwal Euro Effie organizowany jest przez European Association of Communications Agencies (EACA) przy wsparciu: Google, The European Publishers’ Council, WARC, Adforum.com, Procter & Gamble, Nielsen, creativebrief, FirstRental & Viva Xpress Logistics.











