Wyniki finansowe ITI - TVN zyskuje

Przychody TVN rosną a Endemol Neovision i Multikina spadają

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wyniki finansowe ITI

W przesłanym w piatek komunikacie ITI ujawnia swoje wyniki finansowe po 9 miesiącach 2002 roku. W porównaniu z analoginym okresem roku poprzedniego przychody wzrosły z 92'169  tys. dol. do 114'216  tys. dol.

Oto najważniejsze wnioski: - Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży Grupy ITI za pierwsze dziewięć miesięcy 2002 roku w porównaniu do sprzedaży za pierwsze dziewięć miesięcy 2001 roku o 24% do poziomu 114,2 mln USD

 - TVN kontynuuje wzrost powyżej oczekiwanego poziomu, poziom EBITDA został zwiększony o 186% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2002 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku

 - Onet kontynuuje osiąganie dodatniej wartości EBITDA i w ostatnim okresie uruchomił, jako pierwszy w Polsce, usługę VISP pod nazwą "OnetKonekt"

- TVN 24 zwiększa grono swoich odbiorców w Polsce i Stanach Zjednoczonych Jan Wejchert, Prezes Grupy ITI, powiedział: "Grupa ITI skutecznie kontynuuje realizację swoich planów w odniesieniu do dalszego zwiększania generowanych przepływów pieniężnych poprzez wzmacnianie istniejących przedsięwzięć oraz oferowanie nowych propozycji gwarantujących zaoferowanie dodatkowej wartości naszym klientom, jak również zwiększenie przychodów dla Grupy ITI. Podczas, gdy wysoka sprawność działalności operacyjnej w podmiotach o ustabilizowanej pozycji jest naszym głównym celem, nadal inwestujemy w podmioty, które znajdują się w fazie rozwoju, tak aby osiągnąć nasze cele pomimo trudnej sytuacji na rynku. Jesteśmy również gotowi wykorzystać dodatkowe możliwości i przepływy pieniężne, które pojawią się w związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku."

    w tys. USD   Przychody EBITDA Okres 9 miesięcy do 30 września 2002 TVN / TVN Siedem         92'625           23'092  Endemol Neovision           2'448  329Multikino          12'424              6'212  DRQ (3)907           1'665  Podmioty o ustabilizowanej pozycji       114'672         103'316  ITI Film Studio           4'270  11ITI Cinema           3'531  -34TVN 24          (7'335)           (7'335) Tenbit-627-627Onet (2)340522Podmioty w fazie rozwoju           (7'645)           (7'463) Pozostałe podmioty, korekty konsolidacyjne           (5'779) Skonsolidowane        114'216             6'202  Okres 9 miesięcy do 30 września 2001 TVN          74'529             8'086  Endemol Neovision           4'072             1'000  Multikino          12'279             6'140  DRQ (3)                -                    -    797Podmioty o ustabilizowanej pozycji         98'914           84'741  ITI Film Studio           6'430  359ITI Cinema           3'722  -133TVN 24                -                    -              (2'138) Tenbit-907-907Onet (2)                -                    -              (2'633) Podmioty w fazie rozwoju -681          (5'452) Pozostałe podmioty, korekty konsolidacyjne           (3'379) Skonsolidowane          92'169             1'987  

"TVN, emitująca programy TVN i TVN Siedem, pomimo trudnych warunków rynkowych nadal osiąga lepsze rezultaty w porównaniu z innymi podmiotami działającymi na rynku telewizyjnym i w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2002 r. osiągnęła wzrost sprzedaży o 24% do 92.625 USD w porównaniu z 74.529 USD w analogicznym okresie 2001 roku. Co ważniejsze TVN osiągnął również wzrost marży EBITDA z 10% do 25% podczas tego samego okresu. Na wysokość marży EBITDA wpłynęły niższe sezonowe przychody w III kwartale. TVN oczekuje uzyskać w skali roku marże EBITDA w wysokości około 30%, co potwierdzi, że TVN jest bez wątpienia jedną ze stacji telewizyjnych osiągających najlepsze wyniki wśród europejskich nadawców. Po uwzględnieniu odwrócenia rezerwy w wysokości 5.169 USD utworzonej na zobowiązania wobec ZAiKSu w ciągu dziewięciu miesięcy 2001 roku, wartość EBITDA wzrosła o 689% z 2.917 USD do 23.092 USD.  Te znakomite wyniki osiągnięte zostały poprzez ścisłą kontrolę kosztów, kierowanie programu do atrakcyjnego segmentu widowni i kreatywne podejście przy kształtowaniu ramówki programowej. Tak dobre wyniki zostały osiągnięte pomimo transmitowania przez konkurencyjne wobec TVN stacje wielkich wydarzeń medialnych, takich jak zimowe Igrzyska Olimpijskie czy Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej" - czytamy w komunikacie. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu