Multimedia Polska traci klientów. Zysk netto niższy o 89 proc.

Sieć kablowa Multimedia Polska opublikowała wyniki za 2016 rok. Przychody wyniosły 699,2 mln zł, a zysk netto 21,5 mln. zł. Na koniec roku z usług świadczonych przez spółkę korzystało ponad 783 tys. klientów, czyli - w stosunku do 2015 roku - mniej o ponad 41 tysięcy.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Multimedia Polska traci klientów. Zysk netto niższy o 89 proc.
Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

Przychody na poziomie 699,2 mln oznaczają spadek o 0,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego (wówczas wynosiły 709,5 mln). Natomiast skonsolidowany zysk netto zmalał aż o 89 proc. i wyniósł w 2016 roku 9,5 mln zł (rok wcześniej - 86,2 mln zł). Zysk operacyjny z kolei spadł ze 136,27 mln zł do 110,15 mln zł.

Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmencie telewizji o 3,6% w odniesieniu do roku poprzedniego (z 350,7 mln zł do 363,5 mln zł) oraz 0,1% w segmencie internetu (z 223,5 mln zł do 223,8 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11,3% r/r i wyniosła 91,8 mln zł. Pozostałe przychody, które w związku z wyłączeniem działalności energetycznej nie obejmują obecnie przychodów z usług energii ani gazu, a jedynie przychody z ubezpieczeń i monitoringu mieszkań oraz pozostałe przychody, spadły o 6,3% do poziomu 20,2 mln zł.

W 2016 r. struktura przychodów z poszczególnych segmentów była następująca: przychody z segmentu telewizji stanowiły 52,0%, z internetu 32,0%, z telefonii 13,1%, a pozostałe przychody stanowiły 2,9%.

Spółka koniec ub.r. obsługiwała 783,2 tys. klientów, podczas gdy rok wcześniej było ich 824,1 tys. 346 tys. klientów Multimediów korzystało z jednej usługi, 316 tys. z dwóch, a 121 tys. z co najmniej trzech usług (w 2015 roku 126 tys.).

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska, w trakcie konferencji prasowej zapowiedział, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy nastąpi przejęcie jej przez UPC Polska. - Transakcja jest aktualnie przedmiotem postępowania koncentracyjnego w UOKiK. Spodziewamy się, że wydanie decyzji może nastąpić w ciągu następnych kilku miesięcy. Pomimo dużej presji rynkowej, jakiej jesteśmy poddani od momentu ogłoszenia transakcji, staramy się utrzymać efektywność naszych działań i dbać o koszty, oraz atrakcyjność naszych produktów i bazę klientów. Jednak transakcja wymaga od nas określonych działań, między innymi wyłączenia biznesu energetycznego, który nie leży w obszarze zainteresowania strony kupującej. Jesteśmy w trakcie poszukiwania inwestora dla tego biznesu, rozmawiamy z kilkoma zainteresowanymi podmiotami - powiedział Rogowski.

W 2016 roku skorygowany wskaźnik  EBITDA spółki Multimedia Polska wyniósł 341,3 mln zł wobec 356,1 mln zł z roku ubiegłego. Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,16 na koniec 2016 r. wobec 2,03 na koniec 2015 r. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 68,4 zł w porównaniu do 66,8 zł rok wcześniej.

W 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 224,3 mln zł. W ramach 220,9 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 141,3 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 79,6 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, docierający ze swoją infrastrukturą 1,6 mln gospodarstw domowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu