Duży spadek TVP1, ale stacja nadal liderem w 4+. „Wakacyjna trasa Dwójki” hitem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła jedna z części „Wakacyjnej trasy Dwójki” oraz dzienniki – „Fakty”, „Wiadomosci” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ nadal była Jedynka, ale w 16-49 stację wyprzedziły TVP2, Polsat i TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu - od 12 do 18 lipca - najwięcej widzów zgromadził koncert „Wakacyjna trasa Dwójki”, który w TVP2 (w niedzielę o 21.00) oglądało 2,22 mln widzów, co przełożyło się na 18,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 12 lipca na antenie stacji obejrzało 1,86 mln widzów (20,08 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,85 mln widzów (emisja 18 lipca; 3. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 4 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,80 mln oglądających (środowe wydanie), a 14. były „Wydarzenia” Polsatu (1,33 mln widzów; 14 lipca).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były „Fakty”, które w TVN miały 697 tys. osób, co dało stacji 25,33 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął film „Pojutrze” (650 tys. widzów w TVP1; 17,62 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (578 tys. w TVP1; 20,80 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem, ale z dużym spadkiem

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 3,76 pkt. proc. do 8,58 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,19 proc. (wzrost o 0,67 pkt. proc.).

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,06 proc. (do góry o 0,91 pkt. proc.).

Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,67 proc. (+ 0,28 pkt. proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,40 proc. do 30,50 proc.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,75 pkt. proc. do 5,92 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 4,16 proc. udziału; + 0,33 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 13. na 10. miejsce awansował Polsat News (2,38 proc.; do góry o 0,63 pkt. proc.).

grafika

TVP2, Polsat i TVN wyprzedziły TVP1 w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat, który awansował z trzeciej lokaty. Udział stacji zwiększył się o 1,13 pkt. proc. do 8,82 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,35 proc. (+ 0,46 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2 (+ 0,64 pkt. proc. do 4,82 proc.), która awansowała z czwartej lokaty. Czwarta była Jedynka, która spadła z pozycji lidera (- 5,38 pkt. proc. do 4,74 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (9,07 proc.; do góry o 0,90 pkt. proc.), który awansował z drugiej lokaty.

grafika
MK
Autor artykułu:
MK
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą