W minionym tygodniu - od 17 do 23 maja - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,69 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 18 maja na antenie stacji obejrzało 2,48 mln widzów (20,18 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,24 mln widzów (emisja 23 maja; 5. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 11 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,98 mln oglądających (wtorkowe wydanie).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia drugi półfinał Eurowizji 2021, w której wystąpił Rafał Brzozowski (Polak nie zakwalifikował się do finału). Relację audycji 20 maja w Jedynce obejrzało 2,39 mln widzów (SHR% na poziomie 19,88 proc.). Wydarzenie można było oglądać również w TVP Polonia, gdzie widownia transmisji wyniosła dodatkowe 144 tys. osób (1,19 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,16 mln osób, co dało stacji 24,78 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (955 tys. widzów w TVN; 25,50 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (821 tys. w TVN; 20,57 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, Polsat wyprzedził TVP2

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,84 pkt. proc. do 9,86 proc.
Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,42 proc. (wzrost o 0,22 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z miejsca drugiego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,15 proc. (w dół o 0,39 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,49 proc. (do góry o 0,40 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,95 proc. do 33,92 proc.
Spadki oglądalności stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,37 pkt. proc. do 4,87 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 3,99 proc. udziału; - 0,02 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (1,87 proc.; w dół o 0,11 pkt. proc.).

TVN liderem w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,53 pkt. proc. do 10,07 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,04 proc. (- 0,29 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,05 pkt. proc. do 5,94 proc.). Czwarta była Jedynka (+ 1,05 pkt. proc. do 5,90 proc.).

Polsat na czele w 16-59
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,10 proc.; w dół o 0,25 pkt. proc.).











