TVP1 liderem, „M jak miłość”, PŚ w skokach i „Rolnik szuka żony” hitami. 420 tys. widzów Eurowizji Junior

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”, transmisja PŚ w skokach narciarskich oraz reality-show „Rolnik szuka żony”. 419 tys. widzów obejrzało finał Eurowizji Junior, który wygrała Roksana Węgiel. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1, a w grupie 16-49 na pierwszym miejscu umocnił się TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 19 do 25 listopada 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,74 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z niedzielnych zawodów z Kuusamo w samej TVP1 śledziło 4,88 mln osób (32,05 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego niedzielny odcinek śledziło średnio 4,26 mln widzów, co przełożyło się na 27,34 proc. udziału.

Dwa oczka niżej znalazł się medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 21 listopada miał 3,73 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,81 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 24 listopada (przed transmisją sobotniego konkursu PŚ w skokach, która ze względu na trudne warunki wietrzne na skoczni się opóźniła) na antenie tej stacji obejrzało 3,39 mln widzów (26,64 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 3,17 mln widzów (emisja dzień później; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się jeszcze „Fakty” TVN z 3,16 mln oglądających (22 listopada), a osiem oczek niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu z 2,57 mln oglądających (niedzielne wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2 mln osób, co dało TVP2 32,89 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,50 mln widzów; 23,64 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w skokach (1,42 mln widzów; 25,04 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

W niedzielę 25 listopada br. w Mińsku odbył się finał Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci 2018, w którym zwyciężyła polska reprezentantka Roksana Węgiel z piosenką „Anyone I Want To Be”. To pierwsze zwycięstwo Polski w Eurowizji Junior. Relację z wydarzenia na żywo oglądać można było na trzech antenach Telewizji Polskiej: TVP ABC, TVP HD i TVP Polonia.

Łączna widownia niemal dwu i pół godzinnej relacji na tych antenach wyniosła 419 tys. oglądających, co przełożyło się na 2,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych NAM, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Najwięcej widzów finał Eurowizji Junior 2018 oglądało w TVP ABC - było to 270 tys. osób. W TVP HD wydarzenie śledziło 85 tys. osób, a w TVP Polonia było to 64 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sylwester-marzen-z-dwojka-2018-zakopane-roksana-wegiel,7171195612460673a ##

Zgodnie z regulaminem, nadawca publiczny z kraju, który wygrał Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci może, ale nie musi ubiegać się o organizację koncertu finałowego w kolejnym roku. Nie jest to przymus tak jak w przypadku „dużej” Eurowizji. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski zapowiada jednak, że TVP chce być gospodarzem przyszłorocznego koncertu finałowego.

grafika

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,16 pkt. proc. do 10,55 proc.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,46 proc. (do góry o 0,40 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,42 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,40 pkt. proc.

Czwarta była TVP2 (stacja ta miała wzrost wynoszący 0,44 pkt. proc. do 8,93 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,76 proc. do 39,36 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (wzrost o 0,16 pkt. proc. do 4,52 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,83 pkt. proc. do 14,14 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,47 proc. (w dół o 0,18 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,63 pkt. proc. do 7,65 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,03 pkt. proc. do 7,20 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 0,37 pkt. proc. do 12,45 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"