Spadek oglądalności „wielkiej czwórki”. „M jak miłość”, mecz Polska-Rosja i „Fakty” hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, piłkarski mecz Polska-Rosja oraz dziennik „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-49 - Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Spadek oglądalności „wielkiej czwórki”. „M jak miłość”, mecz Polska-Rosja i „Fakty” hitami
Obsada "M jak miłość", fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu - od 31 maja do 6 czerwca - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który był finałem sezonu 2020/2021. Miał średnio 3,74 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął towarzyski mecz piłki nożnej Polska-Rosja, który zakończył się remisem 1 do 1. Transmisję w Jedynce obejrzało 2,95 mln widzów (SHR% na poziomie 23,15 proc.). Mecz był relacjonowany również w TVP Sport oraz Polsat Sport.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 1 czerwca na antenie stacji obejrzało 2,26 mln widzów (21,38 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,89 mln widzów (emisja 1 czerwca; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 10 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,70 mln oglądających (wtorkowe wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,26 mln osób, co dało stacji 26,94 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął mecz Polska-Rosja (1,20 mln widzów w TVP1; 26,26 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (850 tys. w TVN; 26,58 proc.).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

TVP1 liderem

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,24 pkt. proc. do 9,66 proc.

Druga była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 7,87 proc. (spadek o 0,37 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Polsat. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,35 proc. (w dół o 0,38 pkt. proc.).

Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,80 proc. (w dół o 0,36 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,03 proc. do 31,68 proc.

Spadki TVN24 i TVP Info, Polsat News do góry

Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,36 pkt. proc. do 4,11 proc. Z szóstej na siódmą lokatę spadło TVP Info (stacja miała 3,61 proc. udziału; - 0,23 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (1,85 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.).

grafika

TVN liderem w 16-49, TVP1 wyprzedziła TVP2

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,95 pkt. proc. do 8,52 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,30 proc. (- 0,72 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (- 0,34 pkt. proc. do 5,55 proc.), a czwarta była Dwójka (- 0,38 pkt. proc. do 5,38 proc.).

grafika

Polsat na czele w 16-59

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (8,34 proc.; w dół o 0,68 pkt. proc.).

grafika
MK
Autor artykułu:
MK
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"