Mamy wyniki oglądalności netfliksowego „Znachora”

Netflix już we wtorek poinformował, że „Znachor” to nowy hit platformy. A jak wyglądają wyniki badania przygotowanego przez firmę PlumResearch, analizującą dane z platform streamingowych?

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Mamy wyniki oglądalności netfliksowego „Znachora”
Film „Znachor”, Netflix, rok 2023

„Znachor” zadebiutował na Netfliksie 27 września. To już trzecia ekranizacja dzieła literackiego Tadeusza Dołęgi-Mostowicza. Pierwsza powstała w roku wydania powieści, czyli w 1937, a ta najważniejsza w 1981. Na nową wersję musieliśmy czekać ponad 40 lat. Wydawało się, że nikt nie potrzebuje kolejnego „Znachora” i to kilka miesięcy po wskrzeszeniu „Pana Samochodzika i templariuszy”, filmu, który nie przypadł do gustu polskiej widowni. Nowy „Znachor” okazał się jednak produkcją wartą uwagi i chętnie oglądaną przez subskrybentów platformy.

Z danych firmy PlumResearch - przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl - można wywnioskować, że polskie wyniki oglądalności „Znachora” na Netfliksie są bardzo dobre, gdyż np. czwarty sezon serialu „Sex Education” w tygodniowym rankingu PlumResearch miał 664 tys. unikalnych widzów, a „Znachor” po 5 dniach ma ich już 750 tysięcy.

Warto dodać, że „Sex Education” to flagowy hit Netfliksa, a „Znachor” to polski debiutant.

grafika

Polska i amerykańska widownia

Przyglądając się wynikom oglądalności pierwszych pięciu dni (27 września – 1 października) w Polsce widzimy, że film Michała Gazdy odnotował 850 tys. odsłon, w tym 750 tys. unikalnych widzów, co stanowi 14,8 proc. udziału w oglądaniu wszystkich treści na platformie. Średni czas oglądania wyniósł 124,5 min.

Widownia amerykańska w tym samym okresie odnotowała 1,3 mln odsłon filmu „Znachor”, w tym 1,2 mln unikalnych widzów, co stanowi 0,9 proc. udziału w oglądaniu wszystkich treści na platformie. Średni czas oglądania to 103,4 min.

Opinie o filmie

Marta Korycka, szefowa działu kultura w Gazecie.pl wyjaśnia, dlaczego ekranizacje „Znachora” nawzajem się uzupełniają i warto je obejrzeć. - Kiedy włączysz „Znachora” z lat 80. i nowość od Netfliksa, pierwsze sekundy są niemal bliźniacze, ale już chwilę później Michał Gazda daje jasno znać: nasza adaptacja to nie jest powtórka z Hoffmana. Oba filmy mają niesamowity klimat, idealnie grają na melodramatycznych nutach, zachowując to, co było istotą powieści, ale i sięgając po nowe. Warto pamiętać o tym, że film z Bińczyckim nie jest w stu procentach wierny powieści, która zresztą wielu współczesnych czytelników rozczarowuje. Dzisiaj niekoniecznie łatwo czyta się Dołęgę-Mostowicza, co nie przeszkadza w nowoczesnym spojrzeniu na opisaną przez niego historię.

W obu przypadkach mamy świetne aktorstwo nie tylko w tytułowej roli. Wiadomo, współczesna jest… bardziej współczesna. Jestem jednak przekonana, że wiele osób, które podchodziły krytycznie do tego projektu, dojdzie do wniosku, że jednak można zrobić dwie - a nawet trzy łącznie z tytułem z lat 30. - udane ekranizacje jednej powieści - podsumowuje dziennikarka.

Naszą recenzję filmu „Znachor” znajdziecie tutaj.

Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

PlumResearch to firma wyspecjalizowana w precyzyjnym pomiarze oglądalności platform streamingowych, dysponująca największym na świecie panelem widowni online i dostarczająca swoim klientom dane z 77 rynków.

Klienci firmy, poprzez autorską platformę Showlabs stworzoną przez PlumResearch, mogą w trybie live dokonywać szczegółowych analiz wyników oglądalności treści wideo i na tej podstawie podejmować strategiczne decyzje biznesowe.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"