W minionym tygodniu - od 5 do 11 kwietnia - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,87 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 11 kwietnia na antenie stacji obejrzało 2,78 mln widzów (20,11 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,52 mln widzów (emisja 5 kwietnia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 7 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,32 mln oglądających (środowe wydanie), a 14 lokatę zajęły „Wydarzenia” Polsatu z widownią na poziomie 1,87 mln osób (poniedziałek).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia serial „Stulecie Winnych”, który w niedzielę w TVP1 śledziło 2,66 mln osób (17,22 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,25 mln osób, co dało stacji 23,34 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,08 mln widzów w TVN; 25,07 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Król Lew” (962 tys. w Polsacie; 17,41 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,32 pkt. proc. do 9,46 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,41 proc. (wzrost o 0,33 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,01 proc. (do góry o 0,21 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,73 proc. (w dół o 0,35 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 32,74 proc. do 32,61 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,08 pkt. proc. do 4,86 proc. Z dziewiątej na ósmą lokatę awansowało TVP Info (stacja miała 3,90 proc. udziału; + 0,39 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (2,14 proc.; do góry o 0,17 pkt. proc.).

Polsat wyprzedził TVN w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,57 pkt. proc. do 9,59 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,82 proc. (- 0,65 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,11 pkt. proc. do 5,82 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,13 pkt. proc. do 5,73 proc.).

Polsat liderem w 16-59
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,24 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.).











