- Grupa Polsat Plus Grupa Polsat Plus z rekordowym zyskiem. Sprzedaje więcej usług, a mniej smartfonów
W zeszłym kwartale Grupa Polsat Plus osiągnęła wzrost wpływów w ujęciu skorygowanym o 2,5 proc. do 2,59 mld zł, a dzięki finalizacji sprzedaży Polkomtel Infrastruktury za 7,07 mld zł zanotowała 3,15 mld zł zysku netto, na koniec września miała 7,47 mld zł na rachunkach i lokatach. Wyniki sprzedaży usług poszły w górę w związku z przejęciem Premium Mobile i Netii.
- Polsat Koszty ramówek i rebrandingu obniżyły zysk mediów Grupy Polsat Plus, osiągnięto synergie z Interią
W minionym kwartale pion mediowy Grupy Polsat Plus zanotował wzrost przychodów o 4 proc. do 500 mln zł i spadek zysku EBITDA o 13 proc. do 118 mln zł. Wpływy z reklam telewizyjnych zwiększyły się znacznie mocniej niż średnia rynkowa, w całym br. firma spodziewa się dwucyfrowej dynamiki. - To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie - podkreśla Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
- Głos Wielkopolski Wyborcza powiela teksty "Głosu Wielkopolskiego"? "Kategorycznie odpieram ten zarzut"
Zarzuty pod adresem dziennikarza poznańskiej "Gazety Wyborczej" postawił redaktor "Głosu Wielkopolskiego". - 5 listopada opisaną przez nas sprawę powiela poznańska "GW' z - uwaga! - dopiskiem "Tylko na Wyborcza.pl" - twierdzi Wojciech Wybranowski. Sprawę skomentował w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl "wywołany do tablicy" przez Wybranowskiego, Piotr Żytnicki. - Absolutnie to odrzucam. Moim źródłem był Sąd Najwyższy - mówi. Dodaje też, że warto zwrócić uwagę na wydźwięk tego samego artykułu w lokalnym dzienniku i na fakt, iż "Głos" - z racji przynależności do Polska Press, koncernu należącego do spółki Orlen - to gazeta kontrolowana przez władzę.
- Muzo.fm Muzo.fm ze wzrostem wpływów, wypłaci Polsatowi 6,1 mln zł dywidendy
Spółka zarządzająca rozgłośnią Muzo.fm (należy do Telewizji Polsat) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,2 proc. do 6,35 mln zł i zysku operacyjnego z 1,63 do 1,76 mln zł. Dostała 5,83 mln zł dywidendy od Polsat Media, sama wypłaci Polsatowi 6,13 mln zł dywidendy.
- viewing OOH Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"
Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. - Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych.
- reklama Od listopada dłuższe bloki reklamowe w telewizji. "Nadawcy mają większą elastyczność, ale muszą znaleźć złoty środek, by nie stracić widzów"
Z początkiem listopada przestał obowiązywać w telewizji i radiu ustawowy limit 12 minut reklamy w godzinie. Czy w związku z tym bloki reklamowe w prime time będą znacznie dłuższe niż dotychczas, a ceny reklam w telewizjach pójdą jeszcze w górę? Zdaniem ekspertów z domów mediowych nowe zapisy pozwalają telewizjom na większą elastyczność w zarządzaniu czasem reklamowym, ale w praktyce nie mogą one pozwolić sobie na znaczne wydłużenie bloków reklamowych, bo wtedy będą ryzykowały utratę części widowni.
- Polsat W cenniku reklamowym Polsatu najdroższe pasmo kabaretowe, 105 tys. zł za 30-sekundowy spot
Na 105,4 tys. zł netto wyceniono 30-sekundowy spot w niedzielnym paśmie kabaretowym w Polsacie. Polsat Media ogłosiło cennik reklamowy na listopad.
- TVN Media 82 tys. zł za spot przy "Faktach" w TVN, reklama przy skokach do indywidualnej wyceny
W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym na listopad najwyżej wyceniono spoty przy niedzielnym wydaniu "Faktów" - na ponad 82 tys. zł. Nie podano cen reklam przy transmisjach z zawodów ze skoków narciarskich, bo podlegają indywidualnej wycenie. Piotr Tyborowicz w liście do reklamodawców potwierdził włączenie do rozliczeń kampanii oglądalności tv poza domem.
- widownia poza domem TVN Media też doliczy reklamodawcom widownię poza domem
Biuro reklamy TVN Media będzie od listopada br. doliczać reklamodawcom widownię poza domem w oparciu o dane dostarczane przez Gemiusa - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Niedawno na taki krok zdecydowały się Polsat Media i biuro reklamy Telewizji Polskiej.
- Grupa Interia Grupa Interia bez 11 proc. wpływów i 9 mln zł zysku, ma 380 pracowników
Grupa Interia, ponad rok temu przejęta przez Polsat, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 11,3 proc. do 102,62 mln zł i zysku netto z 31,02 do 21,59 mln zł. Firma zatrudnia prawie 380 pracowników.









