- badanie założycielskie Ponad połowa Polaków ma telewizory Smart TV
Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki badania założycielskiego za 2023 rok. Wynika z niego, że większa liczba gospodarstw domowych ma telefon komórkowy, a mniejsza - telewizor. Ponad połowa ma Smart TV, a ponad jedna trzecia - podłącza telewizor do internetu. Co ciekawe - ponad 20 proc. dzieci w wieku 4-6 lat korzysta z telefonu komórkowego.
- Mediapanel Player tylko za Netfliksem. Darmowe kanały w czołówce wybieranych treści
W marcu Player był drugim po Netfliksie serwisem pod względem udziału w całkowitym czasie korzystania. Maciej Gozdowski, group vice president – streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wpływ na to miało wiele czynników. Wśród kanały FAST, które należą do najpopularniejszych treści.
- Samsung Niemal 4 mln telewizorów Samsunga w Polsce podłączonych do internetu
W Polsce w lutym br. prawie 3 miliony 700 tysięcy aktywnych urządzeń z systemem operacyjnym Samsung Tizen było podłączonych do internetu, co stanowiło aż 70 proc. telewizorów Smart tej marki - podał w komunikacie producent elektroniki z Korei Południowej.
- TVP1 „Chirurgów” w Jedynce ogląda 121 tys. widzów
Średnio 121 tys. widzów śledzi nowy serial medyczny TVP1 „Chirurdzy”. Dało to stacji 2,2 proc. udziału w rynku w gronie wszystkich widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
- Currys Wyszukiwanie treści w streamingu i telewizji zajmuje ponad tydzień rocznie
Liczba usług streamingowych i kanałów telewizyjnych coraz bardziej utrudnia wybór pożądanych treści. Z badania przeprowadzonego przez Currys wśród 2018 Brytyjczyków wynika, że codziennie poświęcają pół godziny na wyszukiwanie programów do obejrzenia. To blisko 182,5 godzin rocznie, czyli ponad tydzień.
- Polskie biesiady Koniec „Polskich biesiad”. Flagowy projekt Mateusza Matyszkowicza nie wróci do TVP
Telewizja Polska po zmianie władz nie zamierza kontynuować części projektów, które były sztandarowymi dla poprzedniego kierownictwa nadawcy. Ten los czeka program „Polskie biesiady”, który nie pojawi już w wakacyjnej ramówce TVP2 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
- tantiemy z internetu Polacy chcą, żeby platformy streamingowe dzieliły się zyskiem z twórcami
Ponad 83 proc. badanych Polaków jest zdania, że twórcy powinni mieć udział w sukcesie komercyjnym swojego filmu, a ich wynagrodzenie powinno odpowiadać rozmiarowi tego sukcesu. Takie wnioski płyną z badania na temat prawa autorskiego, jakie agencja SW Research przeprowadziła na zlecenie SFP-ZAPA w marcu 2024 roku.
- Telewizja Polska TVP rozpoczyna współpracę z serwisem Rakuten TV
Biuro Reklamy TVP i Rakuten TV rozpoczynają współpracę w obszarze sprzedaży reklam przy treściach wideo na platformie streamingowej, łączącej usługi TVOD, AVOD oraz kanały FAST. Umowa brokerska obejmuje sprzedaż czasu reklamowego w środowisku AVOD/FAST.
- HBO Max Powstanie polski serial o branży pornograficznej
Należący do Warner Bros. Discovery serwis streamingowy Max, który w czerwcu br. zastąpi w Polsce HBO Max, pracuje nawet na 10 polskimi serialami. Jednym z nich będzie produkcja o kulisach branży pornograficznej.
- atak Atak na klientów znanej usługi streamingowej. Dotknął 576 tys. kont
Dostawca sprzętów i agregator usług streamingowych Roku wprowadzi dwustopniowy proces logowania. Powodem jest drugi w tym roku poważny atak hakerski. Dotknął 576 tys. kont. W 400 przypadkach doszło do nieautoryzowanych zakupów.









