- Internet of Things Amazon Alexa w walce z wykluczeniem - zwycięskie projekty hakatonu Innovation@Amazon
- Ponad 1500 programistów wzięło udział w Innovation@Amazon Online Hackathon 2020 i różnych wyzwaniach z zakresu IT
- Video Gaming FIFA 21 czy Cyberpunk 2077? Top 10 gamingowych hitów 2020 r.
Trwająca pandemia ograniczyła w dużej mierze możliwości spędzania wolnego czasu – dla wielu osób lockdown był jednak okazją, by poznać świat gier video lub odświeżyć ulubione tytuły. Ostatnie miesiące przyniosły również długo wyczekiwane premiery gier takich jak Fifa 21 czy też Cyperpunk 2077, które szturmem wbiły się na listy największych sprzedażowych hitów. Top 10 najchętniej kupowanych gier w 2020 r. przygotowała sieć sklepów MediaMarkt. Podsumowanie pokazuje nie tylko najgorętsze premiery oraz kultowe gry, do których chętnie wracamy, ale także wskazuje na trendy na rynku gier video, które możemy obserwować w najbliższych latach. W 2020 r. najlepiej sprzedającą się grą video w sieci sklepów MediaMarkt była FIFA 21, której premiera odbyła się w październiku minionego roku. Warto zauważyć, że gry z serii FIFA znajdują się w czołówce najchętniej kupowanych od początku swojej historii, która sięga 1994 r. Nic dziwnego – FIFA to idealna propozycja dla fanów piłki nożnej, którzy dzięki tej grze mają unikalną możliwość prowadzić rzeczywistych zawodników z licencjonowanych klubów i rozgrywać symulacje spotkań na największych stadionach świata. Tegoroczna edycja wprowadza m.in. szereg usprawnień opartych o sztuczną inteligencję, które pozwalają na jeszcze głębszą imersję i niesamowite doświadczenia prosto z piłkarskiego boiska. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Cyberpunk 2077 – długo wyczekiwana gra polskiego producenta CD Project RED, znanego m.in. z kultowej już serii o Wiedźminie. Gra oparta została na klasycznym systemie RPG Cyberpunk 2020 i bez wątpienia trafi do gustu wszystkich ciekawych otwartego świata Night City – dystopijnej wizji fikcyjnego miasta, rządzonego przez brutalne gangi i bezwzględne megakorporacje. Podium zamyka The Last of Us 2 – kontynuacja wielokrotnie nagradzanej, przygodowej gry akcji, w której nasi bohaterowie próbują za wszelką cenę przetrwać w świecie zniszczonym przez epidemię wywołaną przez pasożytnicze grzyby. Gra posiada niezwykle realistyczną oprawę graficzną, dzięki której szybko wczujemy się w emocjonalne i prawdziwie trudne wybory. Nie bez powodu motywem przewodnim opowieści jest pytanie „jak daleko posunąłbyś się, by wymierzyć sprawiedliwość ludziom krzywdzącym tych, których kochasz?”. O wielkim sukcesie serii świadczy również fakt, że na 9 miejscu w zestawieniu znalazła się także pierwsza część The Last of Us z 2013 roku, choć obie pozycje dostępne są wyłącznie na Playstation. Bez wątpienia uwagę zwraca wysokie miejsce gry Animal Crossing: New Horizons dostępnej tylko na konsolach Nintendo, która zajęła czwarte miejsce w zestawieniu najczęściej kupowanych gier w MediaMarkt w 2020 roku. Nowa, piąta odsłona popularnej serii symulatorów życia Nintendo przenosi nas na niezamieszkałą wyspę, na której własną osadę zbudujemy tym razem od podstaw. Gra niezmiennie ujmuje bajkowym światem, pełnym antropomorficznych zwierząt oraz niezwykle urokliwą stylistyką, która będzie świetną odskocznią od post apokaliptycznych klimatów. Kolejne, piąte miejsce zajęła gra Ghost of Tsushima – co ciekawe, jest to kolejna pozycja dostępna wyłącznie na konsoli, w tym wypadku Sony PlayStation4. W grze kierujemy XIII-wiecznym bohaterem, który cudem przetrwał masakrę Samurajów na tytułowej wyspie Tsushima. Teraz przemierza on pieszo i konno okolice, by wziąć odwet na Mongołach, którzy doprowadzili do śmieci jego bliskich i nie zamierzają na tym poprzestać. Gra jest świetną propozycją dla osób, które szukają otwartego i niezwykle różnorodnego świata w klimacie Dalekiego Wschodu. Pandemia bez wątpienia wpłynęła na to, że coraz częściej gramy w gry video. Z zestawienia przygotowanego przez MediaMarkt wynika, że w tym trudnym czasie sięgaliśmy nie tylko po nowości, ale także sprawdzone, kultowe już tytuły. Aż połowa gier na liście to pozycje, które pojawiały się w tego typu topach już w poprzednich latach. Na ciekawy trend wskazuje również fakt, że na liście znalazło się aż pięć ekskluzywnych tytułów na PlayStation oraz dwa na Nintendo Switch, co zdecydowanie odzwierciedla popularność tych platform na rynku. Sukcesem jest także wysokie miejsce Cyberpunk 2077 zestawieniu, szczególnie biorąc pod uwagę szeroko komentowane bugi i glitche, występujące w przypadku korzystania z konsol starej generacji. Mimo to warto uzbroić się w cierpliwość, ponieważ już w styczniu oraz w lutym możemy spodziewać się aktualizacji, dzięki którym gra z pewnością będzie prezentować się dużo lepiej. – powiedział Remigiusz Gruba, Assortment Manager Entertainment w MediaMarktSaturn Polska. Poniżej prezentujemy pełne zestawienie top 10 najchętniej kupowanych gier video w 2020 r. przez klientów sieci sklepów MediaMarkt.
- Polskie Radio Prezes PR krytykuje badanie słuchalności. Branża: taktyka jak u Kurskiego - zbić termometr z gorączką
Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska skrytykowała badanie słuchalności Radio Track, zarzucając mu nierzetelność i faworyzowanie nadawców komercyjnych. Według menedżerów z branży radiowej i reklamowej to marne tłumaczenie spadku słuchalności Trójki. Oceniają, że Kamińska zaczęła stosować taktykę prezesa TVP Jacka Kurskiego, który od lat atakuje telemetrię Nielsena. - Domy mediowe już od dawna nie posługują się wynikami słuchalności radia jako kryterium podziału budżetów reklamowych. Zdajemy sobie sprawę, że to nie są wiarygodne badania - komentuje Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef grupy OMD.
- Poczta Polska Poczta Polska ściga dłużników. Ponad 1,2 mld zł zaległości za niepłacenie abonamentu w 2020 r.
W 2020 roku Poczta Polska wysłała 279 545 upomnień w sprawie niepłacenia abonamentu. Zrealizowano 58 667 upomnień, a łączna suma zaległości abonamentowych wynosi ponad 1,23 mld zł - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
- Jerzy Brzęczek Jerzy Brzęczek nagle zwolniony z funkcji trenera reprezentacji. Decyzja uzasadniona, dziwny moment i styl komunikacji (opinie)
W poniedziałek Polski Związek Piłki Nożnej nagle poinformował o odwołaniu Jerzego Brzęczka z funkcji trenera reprezentacji. O ile ekspertów od marketingu sportowego nie dziwi samo odwołanie trenera, o tyle krytykują sposób i styl komunikacji tej zmiany. - Na pewno taka sytuacja doraźnie osłabia wizerunek PZPN i jednocześnie też chwilowo obniża wiarygodność władz tej organizacji - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska przypominając, że jeszcze całkiem niedawno władze PZPN stawały murem ze polskim trenerem.
- Ilona Grzywińska-Lartigue Ilona Grzywińska-Lartigue head of communication w Lime
Ilona Grzywińska-Lartigue objęła stanowisko head of communications na region EMEA w platformie Lime, umożliwiającej wypożyczanie w miastach hulajnóg elektrycznych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
- Puls Biznes „Puls Biznesu” z internetową platformą Analizy PB dla subskrybentów. Jej szefem Ignacy Morawski
W ramach serwisu internetowego „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) uruchomiono platformę Analizy PB z danymi i prognozami dotyczącymi polskiej i światowej gospodarki. Jej szefem jest Ignacy Morawski.
- Allegro Allegro Biznes startuje w lutym 2021 roku. Zakupy firmowe mają być łatwiejsze
Allegro zapowiedziało, że na początku lutego 2021 roku wprowadzi u siebie platformę Allegro Biznes. Nowe rozwiązanie ma usprawniać zakupy firmowe. Według zapowiedzi sprzedający będą mogli wykorzystać potencjał kolejnego segmentu rynku handlu elektronicznego. Platforma będzie łączyć szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, przyjazne metody płatności oraz wygodę dostaw z funkcjami i narzędziami pozwalającymi obniżyć koszty.
- Tadeusz Rydzyk Fundacja i spółki o. Rydzyka dostały z tarczy antykryzysowej 903 tys. zł dopłat do pensji
W ub.r. powiązane z o. Tadeuszem Rydzykiem Fundacja Lux Veritatis (to nadawca Telewizji Trwam) oraz spółki Nasz Przyszłość i Bonum uzyskały łącznie 903,2 tys. zł dopłat do wynagrodzeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Świadczenia wypłacano w ramach jednej z tzw. tarcz antykryzysowych.
- Joanna Jędrzejczyk Joanna Jędrzejczyk ambasadorką marki Puma. W spocie "Jesteś kotem" z Borkiem, Gilon i Radwańską
Joanna Jędrzejczyk, zawodniczka UFC została ambasadorką marki Puma. Wystąpiła w spocie "Jesteś kotem" razem z Mateuszem Borkiem, Karoliną Gilon i Urszulą Radwańską.









