Wyższe zarobki i niższe ceny zachętą do zakupów online

Wyższe dochody oraz niższe ceny to główne czynniki, które zachęciłyby klientów do częstszych zakupów w internecie. Mało istotne są aspekty jakościowe, takie jak bezpieczeństwo czy szybkość dostawy - wynika z raportu przygotowanego przez Gemius i e-Commerce Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zapytani o to, jakie elementy mogłyby wpłynąć na częstotliwość dokonywania zakupów online, ankietowani najczęściej wskazywali na lepszą sytuację finansową (23 proc.), niższe ceny (20 proc.) oraz niższy koszt dostarczenia zamówionych produktów (19 proc.).

Natomiast wśród najrzadziej wymienianych bodźców znalazły się bezpieczne płatności (3 proc.), wyższa jakość produktów (2 proc.) i nowoczesne formy płatności (1 proc.).

Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo częstszych e-zakupów w przyszłości różnicują płeć, wiek i wykształcenie. Decyzje zakupowe od lepszej sytuacji finansowej uzależniają częściej mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata oraz respondenci z wykształceniem średnim. Niższy koszt dostarczenia produktów jest natomiast szczególnie ważny dla kobiet w wieku 15-19 lat, a także tych z wykształceniem wyższym. Niższe ceny skłoniłby z kolei częściej mężczyzn w wieku powyżej 35 lat oraz tych z wykształceniem niższym niż średnie.

72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet.

Raport został przygotowany przez Gemius oraz e-Commerce Polska, w oparciu o badanie przeprowadzone w grudniu 2012 r. na grupie 1,5 tys. internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą