##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/internet-i-marketing-mobilny-wydarzenia-ludzie-i-trendy-2020-roku-prognozy-na-2021 ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/e-commerce-co-wydarzylo-sie-w-2020-roku-jaki-bedzie-2021,7170417693223041a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-2020-roku-w-mediach-spolecznosciowych-prognozy-na-2021,7170417098315905a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marketing-w-wyszukiwarkach-jak-uplynal-2020-rok-co-wydarzy-sie-w-2021,7170416106976897a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2020-branza-eventowa-perspektywy-na-2021,7170415395190913a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rok-2020-w-branzy-public-relations-co-wydarzy-sie-w-2021,7170414117001345a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agencje-podsumowuja-2020-rok-w-reklamie-internetowej-co-wydarzy-sie-w-2021,7170413142300289a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/branza-outdoor-podsumowanie-roku-2020-najwazniejsze-prognozy-na-2021,7170412099331713a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/esport-podsumowanie-roku-2020-jaki-bedzie-2021,7170411673245825a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podsumowanie-roku-2020-w-influencer-marketingu-prognozy-na-2021,7170410734724737a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydawcy-internetowi-podsumowuja-2020-roku-prognozuja-wydarzenia-i-trendy-na-2021,7170409984697985a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/e-commerce-wedlug-wydawcow-podsumowanie-2020-prognozy-na-2021,7170409315124865a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-vod-co-wydarzylo-sie-w-2020-roku-jaki-bedzie-2021-rok,7170408568485505a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/reklama-internetowa-wg-wydawcow-jaki-byl-2020-roku-co-wydarzy-sie-w-2021-roku,7170406859094145a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/joanna-staude-potocka-dyrektor-marketingu-zabka-polska-podsumowanie-roku-2020,7170409815385729a ##
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mikkel-noesgaard-chief-marketing-officer-play-podsumowanie-roku,7170408196667009a ##
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jorge-sanchez-klosinski-dyrektor-biura-marketingu-bank-pekao-podsumowanie-roku ##
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kryzysy-wizerunkowe-w-2020-roku-ranking-veclaim-moliera2-mbank-apart-cd-projekt-kosciol-katolicki-joanna-przetakiewicz-anna-lewandowska-wpadki-roku ##
Porażka / rozczarowanie / kryzys roku
Uważam, że większość sytuacji kryzysowych, jakie obserwowaliśmy w 2020 roku, była „pochodną” koronawirusa. Życie nas wszystkich nagle diametralnie się zmieniło, zarówno zawodowo, jak i prywatnie. Stanęliśmy przed niespotykanymi do tej pory wyzwaniami i musieliśmy sobie z nimi radzić, często dostosowując się do nich z dnia na dzień. Nie było to łatwe i tak naprawdę dalej się tego uczymy, a jak wiadomo, w tak dynamicznym procesie, każdemu zdarzają się błędy.

Trend roku / Człowiek roku
W mojej opinii trend roku to patriotyzm konsumencki. Pandemia, choć niewątpliwie jest dla wszystkich trudnym okresem, skłoniła nas do przemyśleń, między innymi na temat tego, co spożywamy i z jakiego kraju pochodzą produkty, które trafiają do naszych koszyków. Zaczęliśmy uważniej czytać etykiety produktów i wspierać polskich producentów. To trend, który obserwowaliśmy od dłuższego czasu, ale w obliczu sytuacji wywołanej przez COVID-19, bardzo wzrosło jego znaczenie.
Natomiast jeśli chodzi o człowieka roku – dla mnie jest nim każdy pracownik systemu ochrony zdrowia. Te osoby od miesięcy codziennie walczą o zdrowie i życie innych, narażając przy tym swoje. Jako firma widzimy i doceniamy to zaangażowanie, dlatego wspieraliśmy naszymi produktami placówki medyczne w Warszawie i województwie lubelskim.

Jak pandemia wpłynęła na branżę
W branży spożywczej wpływ pandemii zależał w dużej mierze od kategorii. Jeśli chodzi o sprzedaż produktów z portfolio firmy „Herbapol-Lublin” S.A., jesteśmy jak najbardziej usatysfakcjonowani wynikami. Oferujemy artykuły pierwszej potrzeby, które są dostępne praktycznie w każdym sklepie, więc konsumenci mieli do nich stały dostęp. Dodatkowo nasz sklep online zadebiutował w nowej, wygodniejszej dla użytkowników odsłonie, co planowaliśmy od dawna, a pandemia tylko potwierdziła, że był to krok w dobrym kierunku. Natomiast wyzwaniem dla nas było wprowadzanie zaplanowanych na 2020 rok nowości. Jednak dzięki sprawnej modyfikacji działań i współpracy marketingu ze sprzedażą zrealizowaliśmy nasze plany, również jeśli chodzi o wejście w zupełnie nową kategorię naturalnych kosmetyków i suplementów diety, w której zadebiutowała marka Polana.

Trzy najważniejsze wyzwania w 2021 rokuPo pierwsze elastyczność – już 2020 rok pokazał, że założenia nie zawsze da się, z przyczyn niezależnych, zrealizować. Zakładamy, że podobnie będzie w ciągu najbliższych miesięcy, dlatego musimy być elastyczni i otwarci na zmiany.
Po drugie work-life balance – praca zdalna na początku była dla nas czymś fajnym, niecodziennym. Teraz jednak zauważamy, że granica między życiem zawodowym a prywatnym zaciera się i w zasadzie jesteśmy w pracy cały czas, co ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie. Problem dostrzegł Parlament Europejski, który dał Komisji Europejskiej zielone światło do wydania dyrektywy w tej sprawie.
Trzecie najważniejsze wyzwanie w 2021 roku to relacje – pozostajemy w nowej rzeczywistości, w której ograniczamy spotkania z innymi – nie tylko te prywatne, ale i zawodowe, w tym te z konsumentami. Wyzwaniem najbliższego okresu będzie wypracowanie sposobów na to, by nawiązywać i utrzymywać relacje w obu tych sferach z wykorzystaniem nowych narzędzi, nowych sposobów komunikowania się, które dawałyby choć namiastkę tego, co do 2020 roku dawały nam spotkania twarzą w twarz.












