Wzrosła odwiedzalność serwisów e-commerce. Mocno w górę Mediamarkt.pl i Mediaexpert.pl, w dół eobuwie i Empik.com

W kwietniu br. dziesięć czołowych serwisów e-commerce miało 15,6 proc. użytkowników i 35,6 proc. odsłon więcej niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem jest Allegro.pl, największe wzrosty osiągnęły Mediamarkt.pl, Mediaexpert.pl i Euro.com.pl, natomiast znacząco zmalała odwiedzalność Empik.com i eobuwie.com.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Allegro.pl w kwietniu br. odwiedziło 18,08 mln internautów, co dało 64,1 proc. zasięgu. Wykonali w serwisie 1,84 mld odsłon, każdy średnio 102 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna miała ponad 6 mln użytkowników niż zajmujące drugą pozycję Ceneo.pl, a także ponad dwa razy więcej odsłon niż pozostałe dziewięć stron z rankingu, które miały ich 770,51 mln. Allegro w związku epidemią pozwoliło za darmo aktywować opcję Allegro Smart (miesięczny czas promocji przedłużono już dwa razy), a w maju wprowadziło możliwość anulowania zakupu w ciągu trzech dni od transakcji.

Ceneo.pl zanotowało 11,91 mln odwiedzających i 142,96 mln odsłon, a chiński Aliexpress.com - 6,2 mln użytkowników i 184,79 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-z-kolejnym-rekordem-tvp-vod-i-player-przed-vod-pl-top10-serwisow-w-kwietniu,7170704443315841a ##

W czołowej dziesiątce są trzy e-sklepy ze sprzętem elektronicznym. Na Mediaexpert.pl prawie 9 mln internautów wykonało 108,62 mln odsłon, na Euro.com.pl 6,8 mln odwiedzających wygenerowało 84,87 mln odsłon, a Mediamarkt.pl zanotował 4,65 mln użytkowników i 40,82 mln odsłon.

Z kolei Empik.com miał 4,37 mln odwiedzających i 61,25 mln odsłon. W serwisie w połowie marca udostępniono za darmo usługę Empik Premium, w ciągu miesiąca aktywowało ją ponad 500 tys. internautów. Natomiast na początku maja Empik uruchomił aplikację streamingową Empik Music.

Sklep eobuwie.pl (należący do grupy CCC) zanotował prawie 4 mln użytkowników i 35,65 mln odsłon. W pierwszym kwartale wpływy grupy CCC z e-commerce zwiększyły się rok do roku o 42,7 proc., a w marcu stanowiły już 59 proc. łącznych przychodów firmy. Pod koniec kwietnia ruszyła telewizyjna kampania reklamująca eobuwie.com.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zmalaly-wydatki-reklamowe-media-markt-mocno-w-gore-biedronka-i-rtv-euro-agd-jak-sklepy-promuja-sie-w-czasie-epidemii-analiza,7170712438900353a ##

W rankingu są dwa sklepy internetowe ze sprzętem budowlanym i remontowym. Leroymerlin.pl zanotował 3,97 mln użytkowników i 42,52 mln odsłon, a Castorama.pl - 3,78 mln odwiedzających i 69,02 mln odsłon.

grafika

W zeszłym miesiącu dziesięć czołowych serwisów e-commerce miało łącznie 72,77 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 2,61 mld odsłon, wobec 62,95 mln odwiedzających i 1,93 mld odsłon rok wcześniej. Rok do roku zyskały zatem 9,81 mln użytkowników (15,6 proc.) i 686 mln odsłon (35,6 proc.).

Allegro.pl osiągnęło wzrost o 1,08 mln użytkowników (6,3 proc.) i 606,61 mln odsłon (49 proc.), natomiast Ceneo.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 1,1 mln (10,2 proc.) straciło 14,87 mln odsłon (9,4 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosnie-handel-internetowy-a-tradycyjny-zmaga-sie-z-problemami,7170713254622849a ##

Procentowo największe wzrost zanotowały e-sklepy z elektroniką. Mediaexpert.pl zyskał 3,14 mln użytkowników (53,6 proc.) i 55,11 mln odsłon (103 proc.), Euro.com.pl - 2,16 mln odwiedzających (46,4 proc.) i 36,33 mln odsłon (74,9 proc.), a Mediamarkt.pl - 2,07 mln użytkowników (80,2 proc.) i 19,19 mln odsłon (88,7 proc.).

Z kolei na Aliexpress.com przybyło 695,2 tys. internautów (12,6 proc.) i 17,48 mln odsłon (10,4 proc.), a na Leroymerlin.pl - 893,2 tys. internautów (29 proc.) i 73,9 tys. odsłon (0,2 proc.).

Mocno zmalały natomiast wyniki Empik.com i eobuwie.com.pl. Pierwszy serwis stracił 576,2 tys. użytkowników (11,6 proc.) i 49,46 mln odsłon (44,7 proc.), a drugi - 612,4 tys. użytkowników (13,3 proc.) i 29,08 mln odsłon (44,9 proc.). Castorama.pl przy spadku liczby odwiedzających o 133,6 tys. (3,4 proc.) zyskała 44,58 mln odsłon (182,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"