Wzrost wydatków na reklamę

Wydatki na reklamę w mediach wzrosły o 7,7 proc.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W pierwszym półroczu 2004 roku na reklamę w Telewizji, Radiu i Prasie wydano ponad 5,613 mld złotych. To o 400 mln więcej (+7,66%) w porównaniu do I półrocza 2003 rok i o 159 mln więcej (+2,84%) w porównaniu do II półrocza 2003 roku - wynika z danych Expert Monitor.

Porównując pierwsze półrocza ubiegłego i bieżącego roku Telewizja jako jedyne medium zanotowała spadek przychodów. Spadek był niewielki ( -1,9 mln zł), bo stanowił tylko 0,06% wpływów reklamowych tego medium. W porównywanym okresie najwięcej zyskały: TVP1 (+114,03 mln zł), TVP2 (+68,57 mln zł) i TELE5 (+34,37 mln). W tym samym czasie największe stacje komercyjne straciły pokaźną cześć swoich zysków: TVN (-133,1 mln zł –15,33%) i POLSAT (-188,27 mln zł –21,0%). Największy dynamikę wzrostu przychodów uzyskały: HALLMARK, C+ NIEBIESKI i TELE5.

Wydatki na reklamę w Radiu przekroczyły 0,5 mld złotych i wyniosły 505,13 mln. W porównianiu z porównywalnym okresem zeszłego roku zanotowaliśmy wzrost wydatków w wysokości 18,04%. Największą dynamikę wzrostu wpływów reklamowych zanotowały stacje Grupy Time (Eska). Niektóre z tych stacji potroiły swoje wpływy reklamowe. Największy nominalny wzrost przychodów zanotowały RMF FM (+22,13 mln zł), ZET (+9,76 mln zł) i ESKA WROCŁAW(+3,16 mln zł).

Spoglądając na twarde dane, Gazety zanotowały największy, bo aż 25,75% wzrost wpływów reklamowych. W dużej mierze wzrost ten wynika z gwałtownego rozwoju monitoringu gazet. Gdyby nie to - szacowany wzrost wyniósłby około 7,3%. W pierwszym półroczu tego roku tytuły gazetowe zdołały zgromadzić przychód w wysokości 909,88 mln złotych. To o 186,3 mln złotych więcej w porównaniu do I półrocza 2003 roku. Największy wzrost zanotowały KURIER LUBELSKI (+60,13%), GAZETA PARKIET (+56,1%) i ŻYCIE WARSZAWY (+50,42%). Największy wzrost wśród głównych dzienników ogólnopolskich uzyskała Rzeczpospolita (+27,77%). Cytowane dane zawierają przychody dotyczące reklamy drobnej.

W I półroczu bieżącego roku wydatki reklamowe w Magazynach wyniosły 922,11 mln zł. W porównaniu do I półrocza roku ubiegłego jest to o 137,84 mln więcej (+17%). Największą dynamikę wzrostu zanotował PRZEKRÓJ (+181,37%), BRAVO SPORT (+148,93%) i TAKIE JEST ŻYCIE (+114,53%). Największy wzrost przychodów zanotowały PRZEKRÓJ (+9,42 mln), NEWSWEEK (+7,66 mln) i GALA (+5,36 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela