„X Factor” stracił 800 tys. widzów. 35 mln zł z reklam

2,2 mln widzów oglądało czwartą edycję programu „X Factor”. To o 790 tys. mniej niż śledziło poprzednią serię show. TVN w czasie emisji formatu zajął drugie miejsce w rynku, ale w grupie 16-49 był już liderem. Wpływy z reklam wyniosły 34,97 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„X Factor” stracił 800 tys. widzów. 35 mln zł z reklam
jury „X Factor”, fot. tvn

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że czwartą edycję „X Factor” oglądało średnio 2,18 mln widzów. Przełożyło się to na 14,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Program na antenie TVN nadawany był w soboty o godz. 20.00, w okresie od 1 marca do 31 maja br.Muzyczne widowisko w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciło 790 tys. widzów. Wówczas trzecią odsłonę „X Factor” śledziło 2,97 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 19,89 proc. i 24,22 proc. udziału w rynku (więcej na ten temat).

TVN w paśmie nadawania programu był wiceliderem rynku telewizyjnego. Na pierwszym miejscu z udziałem na poziomie 16,36 proc. uplasowała się TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, „Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (11,87 proc., „The Voice of Poland” i program kabaterowy), a czwarty - Polsat (11,07 proc.; filmy fabularne i „Sopot TOPtrendy Festiwal 2014”).Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już liderem, a za nim uplasowały się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.

Oglądalność „X Factor” na tle konkurencji

Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu talent-show wyniosły 34,97 mln zł. W porównaniu do trzeciej serii spadły one o ok. 26,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W wyniku głosowania widzów czwartą edycję programu „X Factor” wygrał Artem Furman. Show prowadziła Patricia Kazadi, a w jury zasiadali Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i debiutująca w tej roli Ewa Farna. Wiosną tego roku po raz pierwszy w programie udział brać mogły też zespoły wokalno-instrumentalne.

grafika

Wiosną 2015 roku TVN pokaże kolejną edycją formatu.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online