X odnotował w III kwartale 17-proc. wzrost przychodów rok do roku. Według wyliczeń źródeł Bloomberga spółka miała osiągnąć 752 mln dol. w III kwartale, a w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 r. przekroczyć 2 mld dol. Wynik ten sygnalizuje poprawę dynamiki po okresie spadków.
Całoroczna prognoza przychodów na poziomie 2,9 mld dol. oznacza odbicie względem 2024 r., gdy X miał 2,6 mld dol. wpływów. Jednocześnie to wciąż zdecydowanie mniej niż 4,4 mld dol., które platforma (wcześniej Twitter) generowała z reklam przed zmianą właściciela. Skala luki pokazuje, jak trudny był powrót do stabilności.

Duże spadki wpływów reklamowych
W ujęciu sekwencyjnym X poprawił wynik po słabszym II kwartale 2025 r., kiedy przychody wyniosły 707 mln dol., co oznaczało 2,2-proc. spadek wobec I kw. Mimo poprawy, firma mierzy się z wysokimi kosztami i opłatami restrukturyzacyjnymi.
Bloomberg podaje, że za III kwartał X ma wykazać stratę netto 577,40 mln dol. To konsekwencja m.in. przekształceń operacyjnych. Wcześniej, w ciągu roku od przejęcia, platforma straciła ok. 50 proc. przychodów reklamowych, a wydatki reklamodawców w top 10 kategorii spadły średnio o 71 proc.
Przychody reklamowe obniżyły się o 78 proc. względem okresu bezpośrednio sprzed przejęcia. Na wizerunek relacji z reklamodawcami wpłynęła również wypowiedź Elona Muska z listopada 2023 r. na scenie DealBook Summit, gdy powiedział: "idźcie się pie*rzyć".

W ostatnich miesiącach X modernizuje biznes reklamowy: przebudował platformę Ads z naciskiem na małe firmy, sięga po generatywne AI i model Grok do obsługi reklam oraz planuje bardziej dopracowane formaty in-stream. W marcu doszło do połączenia X z xAI, co umożliwiło współdzielenie finansowania i dodatkowe wsparcie kapitałowe.










