X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Bloomberg, powołując się na osoby znające wyniki spółki, informuje, że X ma zamknąć 2025 r. z przychodami ok. 2,9 mld dol., czyli o 10 proc. wyższymi niż w 2024 r. To pierwszy istotny wzrost od przejęcia platformy przez Elona Muska.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki
Elon Musk

X odnotował w III kwartale 17-proc. wzrost przychodów rok do roku. Według wyliczeń źródeł Bloomberga spółka miała osiągnąć 752 mln dol. w III kwartale, a w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 r. przekroczyć 2 mld dol. Wynik ten sygnalizuje poprawę dynamiki po okresie spadków.

Całoroczna prognoza przychodów na poziomie 2,9 mld dol. oznacza odbicie względem 2024 r., gdy X miał 2,6 mld dol. wpływów. Jednocześnie to wciąż zdecydowanie mniej niż 4,4 mld dol., które platforma (wcześniej Twitter) generowała z reklam przed zmianą właściciela. Skala luki pokazuje, jak trudny był powrót do stabilności.

Duże spadki wpływów reklamowych

W ujęciu sekwencyjnym X poprawił wynik po słabszym II kwartale 2025 r., kiedy przychody wyniosły 707 mln dol., co oznaczało 2,2-proc. spadek wobec I kw. Mimo poprawy, firma mierzy się z wysokimi kosztami i opłatami restrukturyzacyjnymi.

Bloomberg podaje, że za III kwartał X ma wykazać stratę netto 577,40 mln dol. To konsekwencja m.in. przekształceń operacyjnych. Wcześniej, w ciągu roku od przejęcia, platforma straciła ok. 50 proc. przychodów reklamowych, a wydatki reklamodawców w top 10 kategorii spadły średnio o 71 proc.

Przychody reklamowe obniżyły się o 78 proc. względem okresu bezpośrednio sprzed przejęcia. Na wizerunek relacji z reklamodawcami wpłynęła również wypowiedź Elona Muska z listopada 2023 r. na scenie DealBook Summit, gdy powiedział: "idźcie się pie*rzyć".

W ostatnich miesiącach X modernizuje biznes reklamowy: przebudował platformę Ads z naciskiem na małe firmy, sięga po generatywne AI i model Grok do obsługi reklam oraz planuje bardziej dopracowane formaty in-stream. W marcu doszło do połączenia X z xAI, co umożliwiło współdzielenie finansowania i dodatkowe wsparcie kapitałowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"