Polska spółka Xiaomi z 47 mln zł wpływów i 14,3 mln zł zysku, zaczęła sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów

Przychody firmy Xiaomi Technology (Polska) w ub.r. poszły w górę z 8,27 do 46,93 mln zł, a zysk netto - z 538,3 tys. zł do 14,27 mln zł. Firma przede wszystkim realizuje usługi dla jednej z chińskich spółek zależnych Xiaomi, a od czwartego kwartału ub.r. prowadzi też sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polska spółka Xiaomi z 47 mln zł wpływów i 14,3 mln zł zysku, zaczęła sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów

Xiaomi Technology (Polska) została założona w sierpniu 2018 roku. 99,99 proc. udziałów firmy ma Xiaomi H.K. Limited, a 0,01 proc. - Xiaomi Singapore Pte.

Wpływy Xiaomi Technology (Polska) z zagranicy w całości pochodzą od spółki Xiaomi H.K. Limited. Rok do roku poszły w górę z 8,27 do 41,49 mln zł.

W ub.r. spółka zanotowała też 5,44 mln zł przychodów z Polski: 2,84 mln zł ze sprzedaży smartfonów i 2,6 mln zł ze sprzedaży telewizorów. W sprawozdaniu poinformowała, że sprzedaż hurtową smartfonów i telewizorów zaczęła w czwartym kwartale ub.r.

grafika

Według danych IDC w ub.r. Xiaomi był największym dostawcą smartfonów w Polsce - firma sprzedała 2,63 mln sztuk (90,6 proc. więcej niż w 2019 roku), co dało jej 30,8 proc. ilościowego udziału w rynku. Zdecydowana większość sprzedaży jest realizowana bezpośrednio przez chińską centralę koncernu.

10 razy więcej na pensje

Wydatki operacyjne Xiaomi Technology (Polska) poszły w górę z 7,68 do 28,44 mln zł. Koszty usług obcych zwiększyły się z 6,03 do 11,06 mln zł, wynagrodzeń - z 1,15 do 9,62 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 222,2 tys. zł do 1,85 mln zł. W ub.r. spółka zatrudniała średnio 30 pracowników etatowych.

W połowie br. zmienił się zarząd spółki: prezesem przestał być Xiang Wang, a do zarządu powołani zostali Donghong Wang i Yajun Xu.

W związku z rozpoczęciem sprzedaży smartfonów i telewizorów wartość sprzedanych towarów i materiałów poszły w górę z zera do 5,31 mln zł.

Nakłady na zużycie materiałów i energii wzrosły z 79,3 do 289,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 122,5 do 238,3 tys. zł.

Koszty poniesione wobec innych firm z koncernu Xiaomi wyniosły w ub.r. 6,83 mln zł. Złożyło się na to przede wszystkim 5,31 mln zł wobec Xiaomi Technology NL, a także 814,3 tys. zł wobec Xiaomi Communication, 664 tys. zł wobec Beijing Xiaomi Mobile Software i 40,4 tys. zł wobec Shenzhen Xiaomi Information Technology.

W planach większa sprzedaż sprzętu

Zysk sprzedażowy i operacyjny Xiaomi Technology (Polska) poszedł w górę z 585,3 tys. zł do 18,49 mln zł, zysk brutto - z 757,1 tys. zł do 18,75 mln zł, a zysk netto - z 538,3 tys. zł do 14,27 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 4,48 mln zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - 218,9 tys. zł.

Pod koniec październiku na walnym zgromadzeniu wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu firma zapowiedziała, że w br. „planuje kontynuować działalność świadczenia usług profesjonalnych oraz zwiększenia sprzedaży smartfonów i telewizorów”.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji