Socialmediowa kampania polskiej prezydencji obejmuje przede wszystkim serwisy YouTube, Facebook, GoldenLine, NK.pl, a także Twitter i Blip. W każdym z nich prowadzone są działania, które mają zaktywizować internautów oraz pobudzić ich zainteresowanie prezydencją, rozumianą w szerokim znaczeniu - od zagadnień formalnych i technicznych oraz polityki zagranicznej, poprzez korzyści płynące z przewodnictwa i członkostwa w UE, po najważniejsze kwestie międzynarodowe oraz aktywność Polski w Europie w zakresie kultury, gospodarki czy nauki.
Wiele z elementów kampanii będzie opartych na bezpośrednim zaangażowaniu internautów, współtworzeniu multimediów, komentowaniu oraz udziale w dyskusjach, quizach i konkursach. Poza tym poszczególne komunikaty i materiały będą kierować użytkowników do oficjalnego serwisu prezydencji działającego pod adresem pl2011.eu.

Cała kampania potrwa do marca przyszłego roku. Za jej przygotowanie i realizację odpowiada konsorcjum agencji Young & Rubicam i Wunderman Polska (należących do grupy Young & Rubicam Brands), które wygrało konkurs ogłoszony przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.











