W październiku YouTube’a odwiedziło 19,4 mln polskich realnych użytkowników (czyli 74,41 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon (na każdego przypadło przeciętnie 64,2 odsłony) i korzystali z niego przez 55,61 mln godzin. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie dwie godziny i 51:57 minuty - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo przesyłanymi przez internautów, notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmująca drugie miejsce sekcja wideo strony Cda.pl. W zeszłym miesiącu miał od niej prawie trzy razy więcej użytkowników (19,4 mln wobec 6,94 mln), ponad 11 razy więcej odsłon (1,25 mld w porównaniu z 107,8 mln), ponad czterokrotnie wyższą średnią liczbę odsłon na użytkownika (64,2 wobec 15,5) oraz prawie sześć razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (2 godziny i 51:57 minuty wobec 30:39 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-przyciaga-polskich-internautow-na-7-6-godz-miesiecznie-nk-pl-i-fotka-na-ponad-cztery-a-twitter-i-google-na-20-minut ##
Po ponad milion polskich internautów odwiedziło serwisy Dailymotion (1,22 mln) i Vimeo (1,13 mln). Pierwszy zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (4,93 mln wobec 2,55 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (10:44 minuty wobec 1:47).
Zestawienie zamykają dwie polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) z 422,6 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon oraz Patrz.pl ze 109,3 tys. użytkowników i 447,1 tys. odsłon. W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 16:36 minuty.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-i-aplikacje-google-a-z-25-mln-polskich-uzytkownikow-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-dane-z-pazdziernika ##

Na samych komputerach przewaga YouTube’a nad sekcją wideo Cda.pl jest jeszcze większa. Portal należący do Google’a zanotował w zeszłym miesiącu ponad trzy razy więcej polskich użytkowników (18,28 mln wobec 5,86 mln) i prawie 13 razy więcej odsłon (931,6 mln wobec 73,3 mln).
Vimeo miało minimalnie więcej użytkowników niż Dailymotion (836,1 tys. wobec 828,8 tys.), ale znacznie mnie odsłon (2,12 mln w porównaniu z 3,2 mln) i prawie cztery razy krótszy średni czas korzystania (2 minuty wobec 7:57 minuty) niż konkurent.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vod-pl-i-ipla-pl-w-dol-zyskaly-player-pl-i-vod-tvp-pl-netflix-z-275-tys-polskich-uzytkownikow-analiza ##
Z kolei w internecie mobilnym YouTube ma mniejszą przewagę zasięgową nad działem wideo Cda.pl - w październiku miał ponad dwa razy więcej odsłon od konkurencyjnej strony (5,07 mln wobec 2,16 mln). Z kolei średni czas korzystania z niego na smartfonach i tabletach wyniósł godzinę i 41:12 minut, czyli prawie dwa razy mniej niż ogółem (2 godziny i 51:57 minuty), podczas gdy w przypadku sekcji wideo na Cda.pl taka różnica wyniosła tylko jedną czwartą (26:26 minuty w internecie mobilnym i 30:39 minuty ogółem).

Z kolei z Dailymotion na smartfonach i tabletach każdy użytkownik korzystał przeciętnie przez 15:39 minuty, czyli dłużej niż ogółem (10:44 minuty).
YouTube mimo że zyskał w skali roku 847 tys. polskich użytkowników, to zanotował spadek zasięgu o 0,91 pkt proc. do 74,41 proc. Wynika to z faktu, że w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,64 mln, a w październiku br. - na 26,08 mln.
Zasięg Dailymotion wzrósł rok do roku o jedną piątą - z 3,9 do 4,68 proc., a zasięg Vimeo zwiększył się ponad dwukrotnie - z 2,02 do 4,32 proc. Natomiast Wrzuta.pl zanotowała spadek o 0,26 pkt proc. do 1,62 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/popularnosc-torrentow-maleje-na-rzecz-vod-polscy-internauci-korzystaja-z-nich-bo-chca-filmow-za-darmo-i-bez-reklam ##
W zeszłym roku na Cda.pl nie wyodrębniono jeszcze w badaniu sekcji wideo. Ponadto dla wszystkich zagranicznych serwisów nie określano liczby odsłon ani czasu korzystania przez użytkowników.











