YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo

Z YouTube’a korzysta miesięcznie ponad 19 mln polskich internautów, którzy wykonują w serwisie ponad miliard odsłon, a każdy korzysta z niego średnio przez prawie trzy godziny. Pozostałe serwisy z wideo od użytkowników przyciągają odwiedzających maksymalnie na pół godziny. W skali roku podwoiła się liczba użytkowników Vimeo - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo

W październiku YouTube’a odwiedziło 19,4 mln polskich realnych użytkowników (czyli 74,41 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon (na każdego przypadło przeciętnie 64,2 odsłony) i korzystali z niego przez 55,61 mln godzin. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie dwie godziny i 51:57 minuty - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo przesyłanymi przez internautów, notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmująca drugie miejsce sekcja wideo strony Cda.pl. W zeszłym miesiącu miał od niej prawie trzy razy więcej użytkowników (19,4 mln wobec 6,94 mln), ponad 11 razy więcej odsłon (1,25 mld w porównaniu z 107,8 mln), ponad czterokrotnie wyższą średnią liczbę odsłon na użytkownika (64,2 wobec 15,5) oraz prawie sześć razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (2 godziny i 51:57 minuty wobec 30:39 minuty).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-przyciaga-polskich-internautow-na-7-6-godz-miesiecznie-nk-pl-i-fotka-na-ponad-cztery-a-twitter-i-google-na-20-minut ##

Po ponad milion polskich internautów odwiedziło serwisy Dailymotion (1,22 mln) i Vimeo (1,13 mln). Pierwszy zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (4,93 mln wobec 2,55 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (10:44 minuty wobec 1:47).

Zestawienie zamykają dwie polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) z 422,6 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon oraz Patrz.pl ze 109,3 tys. użytkowników i 447,1 tys. odsłon. W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 16:36 minuty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-i-aplikacje-google-a-z-25-mln-polskich-uzytkownikow-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-dane-z-pazdziernika ##

Na samych komputerach przewaga YouTube’a nad sekcją wideo Cda.pl jest jeszcze większa. Portal należący do Google’a zanotował w zeszłym miesiącu ponad trzy razy więcej polskich użytkowników (18,28 mln wobec 5,86 mln) i prawie 13 razy więcej odsłon (931,6 mln wobec 73,3 mln).

Vimeo miało minimalnie więcej użytkowników niż Dailymotion (836,1 tys. wobec 828,8 tys.), ale znacznie mnie odsłon (2,12 mln w porównaniu z 3,2 mln) i prawie cztery razy krótszy średni czas korzystania (2 minuty wobec 7:57 minuty) niż konkurent.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vod-pl-i-ipla-pl-w-dol-zyskaly-player-pl-i-vod-tvp-pl-netflix-z-275-tys-polskich-uzytkownikow-analiza ##

Z kolei w internecie mobilnym YouTube ma mniejszą przewagę zasięgową nad działem wideo Cda.pl - w październiku miał ponad dwa razy więcej odsłon od konkurencyjnej strony (5,07 mln wobec 2,16 mln). Z kolei średni czas korzystania z niego na smartfonach i tabletach wyniósł godzinę i 41:12 minut, czyli prawie dwa razy mniej niż ogółem (2 godziny i 51:57 minuty), podczas gdy w przypadku sekcji wideo na Cda.pl taka różnica wyniosła tylko jedną czwartą (26:26 minuty w internecie mobilnym i 30:39 minuty ogółem).

Z kolei z Dailymotion na smartfonach i tabletach każdy użytkownik korzystał przeciętnie przez 15:39 minuty, czyli dłużej niż ogółem (10:44 minuty).

YouTube mimo że zyskał w skali roku 847 tys. polskich użytkowników, to zanotował spadek zasięgu o 0,91 pkt proc. do 74,41 proc. Wynika to z faktu, że w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,64 mln, a w październiku br. - na 26,08 mln.

Zasięg Dailymotion wzrósł rok do roku o jedną piątą - z 3,9 do 4,68 proc., a zasięg Vimeo zwiększył się ponad dwukrotnie - z 2,02 do 4,32 proc. Natomiast Wrzuta.pl zanotowała spadek o 0,26 pkt proc. do 1,62 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/popularnosc-torrentow-maleje-na-rzecz-vod-polscy-internauci-korzystaja-z-nich-bo-chca-filmow-za-darmo-i-bez-reklam ##

W zeszłym roku na Cda.pl nie wyodrębniono jeszcze w badaniu sekcji wideo. Ponadto dla wszystkich zagranicznych serwisów nie określano liczby odsłon ani czasu korzystania przez użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online