YouTube dominuje wśród serwisów z wideo do internautów, w dół Vimeo

Zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo zamieszczanymi przez internautów pozostaje YouTube. Vimeo zanotowało w skali roku duży spadek odwiedzalności i zostało wyprzedzone przez Dailymotion.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
YouTube dominuje wśród serwisów z wideo do internautów, w dół Vimeo

We wrześniu YouTube’a odwiedziło 19,21 mln polskich internautów, czyli 70,04 proc. użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni w serwisie 1,22 mld odsłon, a każdy spędził na nim przeciętnie 2 godziny, 44 minuty i 43 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu CDA.PL

YouTube jest liderem we wszystkich tych statystykach, ma ogromną przewagę nad innymi serwisami z treściami wideo publikowanymi przez internautów. Zajmująca drugie miejsce sekcja wideo CDA.pl zanotowała 5,47 mln użytkowników, 87,1 mln odsłon oraz 33 minuty i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Od prawie trzech lat CDA.pl rozwija płatną ofertę Premium, z której korzysta obecnie 129 tys. internautów. W połowie października wydawca poinformował, że w trzech kwartałach br. zanotował 18,5 mln zł wpływów, z czego 92 proc. zapewnił dział Premium.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hbo-go-netflix-i-wp-pilot-duzo-zyskuja-w-dol-ipla-i-nc-go-ranking-serwisow-i-aplikacji-vod,7171215131936897a ##

Kolejne pozycje w rankingu zajmują dwie globalne platform: Dailymotion i Vimeo. Pierwsza miała we wrześniu 812,2 tys. użytkowników, 3,48 mln odsłon oraz 8 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania przez internautę, a druga - 470 tys. użytkowników, 1,75 mln odsłon oraz 2 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania.

Na liście jest też serwis Patrz.pl ze 108,3 tys. odwiedzających, 1,01 mln odsłon oraz 17 minutami i 10 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez użytkowników.

grafika

Na komputerach YouTube’a odwiedziło 16,76 mln internautów, którzy wykonali tam 643,8 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie po godzinę, 58 minut i 2 sekundy.

Natomiast dział wideo na CDA.pl miał 4,12 mln użytkowników, 61,31 mln odsłon oraz 37 minut i 33 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautów.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach YouTube przy 8,48 mln użytkowników zanotował 580,93 mln odsłon oraz 2 godziny, 19 minut oraz 47 sekund przeciętnego korzystania przez odwiedzającego. Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło natomiast 2,01 mln internautów, wykonując 25,79 mln odsłon oraz spędzając średnio po 12 minut i 43 sekundy.

Vimeo i Patrz.pl zanotowały zbyt małą odwiedzalność, żeby oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI.

grafika

W skali roku YouTube stracił 2,37 pkt proc. zasięgu (to 3,3 proc. w dół), za to zyskał 152,18 mln odsłon oraz 11 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 14,2 i 7,8 proc. w górę).

Z kolei sekcja wideo CDA.pl przy spadku zasięgu o 2,82 pkt proc. (czyli 12,4 proc.) osiągnęła wzrosty liczby odsłon o 2,43 mln (2,9 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania przez internautę o 4 minuty i 6 sekund (14,2 proc.), a Dailymotion - przy spadku zasięgu o 0,22 pkt proc. (6,9 proc.) wzrosty liczby odsłon o 161 tys. (4,8 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 19 sekund (38,2 proc.).

Za to Vimeo zanotowało spadki o 2,47 pkt proc. zasięgu, 1,04 mln odsłon oraz minutę i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to odpowiednio 59,1, 37,3 i 45,9 proc.). W konsekwencji serwis został wyprzedzony przez Dailymotion.

Natomiast Patrz.pl stracił 0,04 pkt proc. zasięgu (9,3 proc.), zyskując 803,4 tys. odsłon oraz 16 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę (w obu tych statystykach nastąpiły wielokrotne wzrosty).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"