Grand Prix pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards dla kampanii Random platformy Storytel

Wczoraj ogłoszono wynik pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards. Grand Prix zdobyła kampania Storytela "Random, a multiplatform lovestory". W gronie laureatów znalazły się też Pyszne.pl, Centrum Praw Kobiet, OLX oraz ING Bank Śląski.

jr
jr
Udostępnij artykuł:
Grand Prix pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards dla kampanii Random platformy Storytel

Po raz pierwszy odbył się w Polsce konkurs, w którym marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogli zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku.

Kampanie były oceniane nie tylko pod kątem tego, jak wykorzystany został w nich YouTube jako narzędzie, ale także czy efektywnie ten kanał został włączony w całościową komunikację i czy pomysł był oparty o ciekawe dane i insighty. Zgłoszone projekty oceniło w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów branży reklamowej, marketingowej oraz mediów.

Oto lista nagrodzonych w poszczególnych kategoriach:

Multiscreen ExcellencePyszne.pl & Kanał Sportowy – kampania na UEFA EURO 2020Zaangażowana agencja: Sport Brokers

Ingenious InsightPorozmawiajmy o PIE@#&%!$ - kampania ING Banku ŚląskiegoZaangażowane agencje: GONG, MullenLowe Media Hub, 24/7 Communication

Action DriverFanatyk. Historia Prawdziwa - Grupa OLX sp. z o.o.Zaangażowane agencje: 23HEROES, F25

Creative EffectivenessRandom. Wieloplatformowa historia miłosna - kampania Storytel Small budget, big resultsStop Kobietobójstwu! - kampania Centrum Praw KobietZaangażowane agencje: Dziadek do orzechów, OTO Film

Grand Prix, czyli nagrodę honorującą najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych, zostało przyznane kampanii “Random” marki Storytel.

Jak komentuje Marek Myślicki, PR & strategic partnerships director w GetHero i juror YouTube Works Awards, „Random” był kampanią obecną na różnych platformach, a jej kreatorzy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, do czego mogli wykorzystać YouTube. - Perfekcyjnie skroili materiały na YouTube na potrzeby przyciągnięcia targetowanej grupy i wciągnęli ich w historię angażującą różne platformy - takie jak Spotify czy docelowo Storytel. Historia znalazła swoje zakończenie na YouTube w postaci klipu muzycznego, który został obejrzany 11 milionów razy - mówi.

Iwona Piwek, head of video sales w Google podkreśla, że pierwsza polska edycja YouTube Works wywołała spore zainteresowanie - zgłoszonych zostało aż 96 kampanii, dotyczących bardzo różnych dziedzin: od e-commerce, poprzez branżę finansową, technologiczną po FMCG.  - Większość z marek, które zgłosiły swoje kampanie to duże organizacje z wyrobioną pozycją w branży, jednak pojawiły się także zgłoszenia od małych i średnich przedsiębiorstw lub podmiotów niekomercyjnych – mówi.

– Warto zauważyć, że większość zgłoszonych kampanii wykorzystywała przynajmniej dwa różne narzędzia dostępne w serwisie YouTube, a na efektywność prowadzonych działań przełożyło się połączenie kilku kanałów: oprócz YouTube wykorzystywane były telewizja, social media oraz działania influencerów. Mam nadzieję, że za rok zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i efektywnych kampanii na YouTube, które zaangażują odbiorców i będą miały szansę powalczyć o zwycięstwo w kolejnej edycji YouTube Works – dodaje Iwona Piwek.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyło się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączają w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.  

Partnerem merytorycznym konkursu YouTube Works jest firma Kantar. Za realizację konkursu YouTube Works odpowiadają Kantar i Freundschaft. Kampanie promocyjne obu projektów stworzyła agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT i zrealizowała je we współpracy z Monday Comms.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu