Już po raz trzeci najbardziej kreatywne i efektywne kampanie wideo na polskim YouTube zostały nagrodzone statuetkami YouTube Works Awards. Ta edycja konkursu przeznaczona była dla kampanii wyświetlanych na platformie YouTube w okresie lipiec 2022 - lipiec 2023.
Jury konkursu złożone było z 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej oraz niezależnych twórców.
Grand Prix YouTube Works Awards 2023 przyznano ING Bankowi Śląskiemu oraz agencjom Game Changer, Gong, Mediahub za kampanię „Złap hakera”, której centralnymi punktem był zhakowany koncert Paliona w Robloxie. Głównym kanałem promocji zarówno koncertu, jak i nowej odsłony Miasta ING w Robloxie był właśnie YouTube. Jurorzy docenili kampanię jako doskonały przykład innowacyjnego i bardzo dobrze przemyślanego marketingu.
– Trzecia edycja YouTube Works Awards doskonale pokazuje, jak spektakularne efekty, dzięki połączeniu innowacyjnego pomysłu na wideo lub kampanię i idealnego wykonania, może osiągnąć praktycznie każdy, niezależnie od wielkości firmy, marki czy budżetu, którym dysponuje. Oczywiście nie należy zapominać tutaj o ludziach, czyli wszystkich marketerach i marketerkach, którzy tworzą te pomysły i dbają o to, aby zostały zrealizowane. YouTube Works Awards to przede wszystkim ich święto – podsumowała tegoroczną edycję Olga Kudryk, marketing manager, Google.

Lista nagrodzonych YouTube Works
„Unskippable” Creative Jestem przyszłością - YES Biżuteria Agencje/podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v. MATT, Mediahub, F25 Production House

The Underdog #miejtozgłowy z epaka.pl - Epaka.pl Agencje/podmioty współpracujące: Jacek Pawlak (Agencja)
Ingenious Insight „Złap hakera” - ING Bank Śląski Agencje/podmioty współpracujące: Game Changer, Gong, Mediahub
Full Funnel Marketing on YouTube Mam siebie na całe życie - Health Labs Care Agencje/podmioty współpracujące: Plej, Adequate

Force for Good Matura z WF-u - Decathlon Agencje/podmioty współpracujące: Przestrzeń, EssenceMediacom, GetHero, SHOOTME
Action Driver „Złap hakera” - ING Bank Śląski Agencje/podmioty współpracujące: Game Changer, Gong, Mediahub

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 państwach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii i Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.











