Jak informuje agencja Associated Press, filtry te zostały opartena stworzonej przez inżynierów Google technologii o nazwie VideoIdentification.
Do tej pory system był testowany wspólnie z dziewięcioma firmamimedialnymi, wśród których były m.in. Time Warner Inc. i Walt DisneyCo.
Technologia Video Identification wymaga od firm medialnychprzekazania Google cyfrowych plików wideo. Następnie każdy z tychplików jest oznaczany cyfrowym "odciskiem palca" i trafia wraz zinnymi do większej bazy danych. Gdy użytkownik chce w YouTubeumieścić nowy klip, system sprawdza czy nie ma on swojegoodpowiednika w bazie.
Właściciele treści mogą poinstruować Google, aby w ten sposóbzidentyfikowane klipy były blokowane przed udostępnieniem wYouTube. Mogą jednak również zdecydować się, aby Google takie klipypromowało i nawet umieszczało w nich reklamy, następnie dzieląc sięz nimi zyskami.

Według przedstawicieli YouTube, system, oprócz tego że możezidentyfikować klipy identyczne z tymi w bazie danych, jest także wstanie wyłapać takie, które zostały nieznacznie zmodyfikowane przezużytkowników, chcących uniknąć ich wykrycia.
źródło: AP











