Serwisy z wideo od internautów tracą popularność. YouTube zdecydowanym liderem - CDA, Vimeo i Dailymotion mocno w dół

Czołowe platformy z treściami wideo od użytkowników zanotowały przez ostatni rok spadki zasięgów. YouTube osiąga wielokrotnie wyższe statystyki od konkurentów, wśród których CDA.pl ma podobną przewagę nad i Dailymotion i Vimeo.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Serwisy z wideo od internautów tracą popularność. YouTube zdecydowanym liderem - CDA, Vimeo i Dailymotion mocno w dół

W lutym br. YouTube’a odwiedziło 19,85 mln polskich internautów, co dało 69,48 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 811,9 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube tak samo jak pozostałe globalne serwisy (w poniższym zestawieniu są Dailymotion.com i Vimeo.com) nie jest w tym badaniu objęty audytem site-centric, dlatego nie ma szczegółowych statystyk o czasie korzystania z niego przez polskich internautów. Natomiast według ogólnych wyników badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu na YouTubie przeciętny użytkownik spędził każdego dnia 15 minut i 2 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-w-lutym-2019-roku-facebook-przed-wirtualna-polska-top20,7171107059558017a ##

Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło 5,45 mln internautów, którzy wykonali tam 91,7 mln odsłon. Nie są to pełne wyniki serwisu, ponieważ dostępne są w nim także gry internetowe oraz odpłatny dział Premium (miał w lutym 2,8 mln użytkowników i 26,41 mln odsłon). Na koniec ub.r. za dostęp do sekcji Premium płaciło 172,1 tys. internautów, a w całym 2018 roku CDA.pl zanotowało wzrost przychodów sprzedażowych o 60 proc. do 27,99 mln zł oraz zysku netto do 5,39 mln zł.

Wielokrotnie mniej popularne od CDA.pl są dwie globalne platformy wideo. Dailymotion miał w lutym 861,2 tys. użytkowników i 4,98 mln odsłon, a Vimeo - 696 tys. użytkowników i 3,68 mln odsłon.

grafika

W skali roku wszystkie serwisy z zestawienia zanotowały spadki zasięgów. YouTube stracił 5,64 pkt proc. zasięgu (to7,5 proc. w dół), a także 531,4 mln odsłon (to aż 39,6 proc. w dół). W przypadku sekcji wideo na CDA.pl zasięg zmalał o 6,48 pkt proc. (czyli 25,3 proc.), a liczba odsłon o 8,1 mln (8,1 proc.).

Dailymotion przy spadku zasięgu o 1,88 pkt proc. (38,4 proc.) zyskał 287 tys. odsłon (6,1 proc.), natomiast Vimeo straciło 1,45 pkt proc. zasięgu i 129,8 tys. odsłon (to odpowiednio 37,3 i 3,4 proc. w dół).

W konsekwencji łączny zasięg tych czterech serwisów zmalał ze 109,46 proc. w lutym ub.r. (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności) do 94,01 proc. w lutym br.

Dodajmy, że z aplikacji mobilnej YouTube’a w minionym miesiącu skorzystało 19,05 mln internautów (co dało 66,68 proc. zasięgu), wobec 13,8 mln użytkowników i 49,39 proc. zasięgu rok wcześniej. Przy czym ten wzrost wynika w sporym stopniu ze zmiany w pomiarze aplikacji mobilnych wprowadzonej w badaniu Gemius/PBI w grudniu ub.r.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele