Nowe zabezpieczenia YouTube dla nastolatków ograniczają rekomendacje dotyczące konkretnych filmów

YouTube wdraża nowe zabezpieczenia treści w aplikacji, których celem jest dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne nastolatków.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Nowe zabezpieczenia YouTube dla nastolatków ograniczają rekomendacje dotyczące konkretnych filmów

YouTube przeprojektował swoje podejście do rekomendacji treści i przypomnień o „zrób sobie przerwę”, włączając jednocześnie bezpośrednio do platformy zasoby dotyczące zapobiegania kryzysom wspierane przez ekspertów.

„Te aktualizacje mają pomóc nastolatkom w kierowaniu ich rosnącymi indywidualnymi zainteresowaniami, stawiając jednocześnie ich bezpieczeństwo, prywatność i dobre samopoczucie na pierwszym miejscu” – poinformowała platforma.

YouTube współpracował ze swoim Komitetem Doradczym ds. Młodzieży i Rodziny, aby zidentyfikować pewne kategorie filmów, które mogą mieć szkodliwy wpływ na młodszych widzów podczas wielokrotnego ich oglądania, np. treści, które „porównują cechy fizyczne i idealizują niektóre typy w stosunku do innych, idealizują określony poziom sprawności lub budowę ciała". 

Chociaż niektóre z tych filmów mogą być nieszkodliwe po jednorazowym obejrzeniu, mogą łatwo stać się problematyczne, ponieważ algorytm rekomendacji platformy wypycha powiązane treści w ich stronę.

Dlatego YouTube twierdzi, że zacznie od ograniczenia wielokrotnego oglądania tych filmów w USA, a w 2024 r. ma to nastąpić w większej liczbie krajów.

Częściej komunikat “zrób sobie przerwę”

Aplikacja aktualizuje także przypomnienia o „przerwie na oglądanie” i „porze snu” dla użytkowników poniżej 18. roku życia, dzięki czemu pojawiają się one częściej i są „bardziej widoczne” podczas oglądania filmów na pełnym ekranie zarówno w krótkich, jak i długich filmach w YouTube. Domyślnie komunikat „zrób sobie przerwę” będzie pojawiał się co godzinę.

Podobnie YouTube rozszerza swoje panele z zasobami kryzysowymi do pełnostronicowych materiałów, które będą się pojawiać za każdym razem, gdy widzowie będą zgłębiać tematy związane z samobójstwami, samookaleczeniami i zaburzeniami odżywiania.

Linki do zewnętrznych infolinii kryzysowych i inne sugerowane wskazówki będą dostępne za jednym kliknięciem – twierdzi firma.

Aby mieć pewność, że te środki opierają się na badaniach, YouTube nawiązał współpracę ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) i podmiotem stowarzyszonym Common Sense Media, Common Sense Networks, które pomogą YouTube w tworzeniu zasobów edukacyjnych dla rodziców i nastolatków skupiających się na rozwijaniu nawyków bezpiecznego internetu nawyki, tworzeniu treści wzbudzających empatię oraz najlepsze podejście do komentowania, udostępniania i innych interakcji online.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą