Koniec sklepów pod szyldem Żappka. Żabka ujednolica format placówek bez obsługi

Bezobsługowe sklepy sieci Żabka nie będą już działać pod szyldem Żappka Store. Wszystkie zmienią nazwę na Żabka Nano - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Po ujednoliceniu marki sieć planuje ruszyć z działaniami promocyjnymi tego formatu sklepów.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Koniec sklepów pod szyldem Żappka. Żabka ujednolica format placówek bez obsługi

Żabka pierwszy sklep autonomiczny uruchomiła w czerwcu 2021 r. po roku testów. Chociaż projekt nazywał się Żabka Nano, to sklepy otwierane były pod szyldem Żappka, takim samym jak nazwa aplikacji mobilnej sieci. Pod taką nazwą działały w centrach miast czy na osiedlach mieszkaniowych – spotkać je można w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach czy Sopocie.

Potem zaczeły powstawać też sklepy pod nazwą Żabka Nano. Takie placówki ruszyły np. w ramach wybranych placówkach Leroy Merlin i Decathlon jako tzw. sklep w sklepie czy w klubie fitness Zdrofit.

Obecnie sklepów bez obsługi w sieci Żabka jest już ponad 50. I firma zdecydowała się w końcu ujednolicić ich nazwę.

- Obecnie jesteśmy w trakcie ujednolicania nazw naszych sklepów tak, by docelowo wszystkie funkcjonowały pod szyldem Żabka Nano (część placówek działa jeszcze jako Żappka Store). Po zakończeniu tego procesu zamierzamy rozpocząć zintegrowane działania promocyjne formatu autonomicznego - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Żabka Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zabka-eko-smart-format-sklep-poznan-jak-dziala,7169775802538113a ##

Jak korzystać ze sklepu Żabka Nano?

Placówka Żabka Nano wykorzystuje metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do sklepu możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala i drzwi otworzą się automatycznie. Przy pierwszej wizycie klient podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzeniem zakupów. Gdy będzie już w środku, wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie.

Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

Placówki autonomiczne Żabki powstają w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację.

Sieć Żabka posiada w Polsce ponad 8 tys. sklepów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech