Żabka z nową strategią w telewizji. "Kupowała reklamy bardziej jakościowo"

Sieć sklepów Żabka Polska zmieniła w 2024 roku strategią mediową - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. Firma zmniejszyła znacząco swoją obecność reklamową w kanałach tematycznych na rzecz czterech największych stacji.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Żabka z nową strategią w telewizji. "Kupowała reklamy bardziej jakościowo"

Z danych Nielsen Audience Measurement, wynika, że w TVP1, TVP2, Polsacie i TVN w 2024 roku było łącznie 16 077 spotów Żabki. To 136,2 proc. więcej  (+9 270) niż w 2023 roku, gdy było ich 6 807. Z kolei w kanałach tematycznych pokazano w 2024 roku 338 062 spotów reklamowych tej sieci, czyli 24,7 proc. mniej (-110 764) niż w 2023 roku (448 808). 

Liczba spotów firny w TVP1 poszła w górę z 736 w 2023 roku do 1232 w 2024 roku, w TVP2 - z 607 do 1062, w Polsacie - z 3 611 do 6 448, w TVN - z 1853 do 7 335. Widać zatem, że wzrosty są bardzo duże. 

W tym samym czasie liczba reklam Żabki w kanałach tematycznych pakietu TVN Premium zmalała z 175 471 w 2023 roku do 168 025 w 2023 roku, a w kanałach tematycznych Polsatu spadła mocno, bo z 248 383 do 143 923. Przybyło natomiast reklam sieci w stacjach tematycznych TVP - z 24 954 w 2023 roku do 26 114 w 2024 roku. 

Wygląda na to, że w 2024 roku Żabka kupowała reklamy w telewizji bardziej jakościowo. Zwiększyła udział stacji ogólnopolskich w swoim mediaplanie, a zmniejszyła w stacjach tematycznych, co przy takiej samej lub wyższej liczbie GRP daje nam wyższy średni rating. Emitowała też mnie spotów 30 sek., a więcej 15 sek. - komentuje ekspert domu mediowego.

Faktycznie, w 2024 roku – wśród emisji wszystkich spotów – udział reklam 30-sek. zmalał z 52 proc. do 32 proc., a wzrósł udział spotów 15 sek. - z 38 proc. do 65 proc. 

Wybór mediów skorelowany ze zwyczajami zakupowymi naszych klientów

– Wybór kanałów mediowych, wykorzystywanych przez Żabkę do komunikacji, jest ściśle skorelowany ze zwyczajami zakupowymi naszych klientów, którzy stanowią bardzo zróżnicowaną grupę m.in. pod względem wieku czy miejsca zamieszkania – przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Żabki w odpowiedzi na pytanie o zmianę komunikacji.

– Dlatego też już od kilku lat konsekwentnie zwiększamy naszą obecność w mediach cyfrowych, które – razem z telewizją – stanowią trzon wydatków mediowych Żabki. Nasze działania w tym zakresie mają na celu zachęcenie konsumentów do wizyt w naszych sklepach. W realizacji owych działań wykorzystujemy wybrane trendy dot. konsumpcji mediów oraz wydarzenia i okazje zakupowe, które najlepiej wspomagają budowanie ruchu w sklepach i tym samym wspomagają realizację naszych celów biznesowych –  dodano.

Detalista w tym roku będzie kontynuować ten kierunek, podążając za preferencjami dotychczasowych klientów. Ale również, podobnie jak pozostali przedstawiciele rynku retail, podejmie szereg działań mających na celu pozyskanie nowych klientów.  

Więcej aktywności w digitalu

Potwierdzeniem na zwiększenie nakładów na reklamę digital są dane Gemius adReal (dane cennikowe, liczone po stawce CPM - Cost per mile; wyliczane dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek). 

Wynika z nich, że Żabka zwiększyła cennikowe wydatki na reklamę cyfrową z 357,2 mln zł do 515,5 mln zł. Liczba emisji wzrosła z 113 950 w 2023 roku do 178 205 w 2024 roku, a liczba kontaktów reklamowych zwiększyła się w omawianym okresie z 9 570 191 060 do 12 308 511 145. 

Z kolei cennikowe dane Kantar Media (netto, bez rabatów) wskazują, że Żabka najwięcej wydaje w telewizji i radiu, na które - podobnie jak na reklamę kinową - zwiększyła wydatki. Zredukowała natomiast nakłady na reklamę w gazetach i magazynach oraz na reklamę zewnętrzną. Przez 11 miesięcy 2024 roku wydała 230,7 mln zł w telewizji, 85 mln zł w radiu, 11,7 mln zł przeznaczyła na reklamę OOH, 7,2 mln zł na reklamę w kinach, 2,4 mln zł - w magazynach i 1,6 mln zł w dziennikach. 

Żabka Polska współpracuje przy kampaniach z agencją reklamową Gong oraz domem mediowym Value Media (Group One). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"