Idąc poboczem w ciemnym ubraniu dziecko jest widoczne z odległości około 20 metrów. Jadący z prędkością 90 km/h samochód pokona ten dystans w 1 sekundę – to za mało na skuteczną reakcję. Element odblaskowy na ubraniu zwiększa odległość widoczności dziecka do 150 m, a jeśli kierowca użyje długich świateł, to nawet do 1000 m.
Odblaski ratują życie. Ryzyko potrącenia pieszego po zmroku maleje nawet 7-krotnie, jeśli korzysta on z elementów odblaskowych. Kierowcy podczas przejeżdżania obok pieszego wyposażonego w odblaski, zachowują odstęp o 20 cm większy niż w przypadku pieszego bez odblasków.
Podczas wydarzenia "Odblaskowi.pl” w CH Auchan dzieci i rodzice dowiedzą się, jakie są zasady ruchu drogowego i jak stać się bardziej widocznym dla kierowców. Dodatkowo zostanie rozdanych 1000 opasek odblaskowych zwiększających widoczność, a co za tym idzie - bezpieczeństwo na drodze. Otrzymają także materiał edukacyjny, który ukształtuje poprawne nawyki poruszania się po drodze. Dzieci mogą wraz z rodzicami przeszkolić się z zasad bezpieczeństwa dzięki specjalnej platformie e-learning'owej na stronie www.akademia.odblaskowi.pl

Atrakcje i konkursy dla dzieci będą trwać 30 września, od godziny 11.00 do 17.00.
Do akcji „Odblaskowi” przyłączyło się 12 galerii handlowych Auchan w całej Polsce Od 1 września udział w akcji wzięło już 9 z nich. Do tej pory rozdano prawie 9 tysięcy odblasków.
Partnerem głównym akcji są Centra Handlowe Auchan, Eltrans sp. z o.o. Dealer Marki Hyundai , ZAK S.A. oraz Fortress Axalux. Patronem medialnym jest TVP Info.











