"Zadbaj o to, co jest w środku". Answear z akcją o zdrowiu psychicznym mężczyzn

Answear.com po raz czwarty uruchamia akcję "Zadbaj o to, co jest w środku" – inicjatywę skupiającą się na kwestiach dobrostanu psychicznego i tego, jak możemy wspierać siebie nawzajem w codziennym życiu.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
"Zadbaj o to, co jest w środku". Answear z akcją o zdrowiu psychicznym mężczyzn
Materiały prasowe

Najnowsza odsłona projektu, realizowana we współpracy z Fundacją "Nie Widać Po Mnie", koncentruje się na często pomijanym temacie: zdrowiu psychicznym mężczyzn. Projekt podnosi ważny społecznie temat trudności, z jakimi borykają się mężczyźni w świecie, który wciąż często nie daje im przestrzeni na szczerą rozmowę o emocjach.

Czwarta edycja projektu "Zadbaj o to, co jest w środku" nosi podtytuł "Męska Strona" i odpowiada na alarmujące statystyki oraz rosnącą potrzebę otwarcia dyskusji o zdrowiu psychicznym mężczyzn. Dane pokazują, że w Polsce każdego dnia 13 osób odbiera sobie życie – 11 z nich to mężczyźni. Co trzeci mężczyzna w Polsce nie ma nikogo, komu mógłby się zwierzyć, a 7 na 10 przyznaje, że w trudnych chwilach "zamyka się w sobie" zamiast rozmawiać.

Mężczyźni przez lata słyszeli, że mają być silni, niezłomni i samowystarczalni. Dziś ta sama narracja sprawia, że zbyt wielu z nich milczy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy. Wielu nauczyło się tłumić emocje – w codziennym życiu często złość przykrywa smutek, a dowcip jest sposobem na ukrycie lęku. Psycholodzy nazywają to maskowaniem emocji – strategią przetrwania, która działa krótko, a długofalowo prowadzi do przeciążenia psychicznego.

– "Projekt "Zadbaj o to, co jest w środku" to dla nas coś więcej niż kampania CSR - to część naszej misji budowania świadomej społeczności wokół marki Answear. Przykładamy dużą uwagę do tego, co na zewnątrz, ale zapominamy zadbać o to, co dzieję się w nas. Dlatego już po raz czwarty angażujemy się w rozmowę o zdrowiu psychicznym, tym razem skupiając się na mężczyznach, którzy zbyt często pozostają sami ze swoimi emocjami" – komentuje Anna Szwec, PR&communication manager Answear.com.

Powstał spot i dedykowana zakładka

W ramach projektu powstał film kampanijny pokazujący, jak wygląda maskowanie emocji w codziennym życiu mężczyzn oraz specjalna strona www.zadbaj.answear.com, na której dostępny jest między innymi test sprawdzający, którą "maskę" nosimy najczęściej. Film w metaforyczny sposób przenosi uczucia na ubrania, które stają się swego rodzaju kamuflażem, a cytaty takie jak "W tych kieszeniach chowam strach" czy "Pod kapturem skrywam lęk" ukazują prawdziwe emocje bohaterów.

Kampania sugeruje też konkretne narzędzia – rozmowę w której w bezpośredni sposób dotyka się tłumionych emocji, jak nazywać swoje uczucia, wrażenia czy obawy, nie oceniając drugiej osoby. Na stronie znajdują się też kontakty do organizacji oferujących profesjonalne wsparcie psychologiczne, w tym bezpłatne infolinie kryzysowe.

Dodatkowo do przesyłek Answear.com dołączany jest specjalny insert edukacyjny z testem PHQ-9 - narzędziem pomagającym sprawdzić samopoczucie psychiczne, rozpoznać sygnały ostrzegawcze i ocenić czy warto skonsultować się ze specjalistą.

– Mężczyźni w Polsce giną w wyniku samobójstw prawie pięć razy częściej niż kobiety, a mimo to temat ich zdrowia psychicznego jest nadal marginalizowany. "Nie widać po nich", że potrzebują pomocy – właśnie dlatego nasza współpraca z Answear.com przy tym projekcie jest tak ważna. Chcemy dotrzeć z przesłaniem, że prawdziwa siła to nie udawanie, że wszystko jest w porządku, ale odwaga, by poprosić o wsparcie, gdy jest ono potrzebne – wyjaśnia Urszula Szybowicz, prezeska Fundacji "Nie widać Po Mnie".

Projekt stałym działaniem CSR

Projekt "Zadbaj o to, co jest w środku" na stałe wpisał się w strategię CSR marki Answear. Pierwsza edycja akcji zorganizowana wspólnie z fundacją Można Zwariować miała miejsce w lutym 2023 roku i została zainicjowana z okazji Światowego Dnia Depresji. Druga edycja zatytułowana "Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności" skupiała się na pojęciu mindfulness, czyli byciu tu i teraz. Trzecia odsłona, zrealizowana w czerwcu 2024 roku we współpracy z Polskim Instytutem Mindfulness, poruszyła problem przebodźcowania i niosła nazwę "Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój".

Tegoroczna odsłona powstała w ramach inicjatywy Papaya New Directors. Reżyserem filmu jest Michał Bolland, operatorem Karol Łakomiec, a producentem Szymon Ziegler. Kampanię uzupełniła sesja zdjęciowa autorstwa Marka Kity.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele