Zagraniczny wyciąg reklamowy: Nivea, Honda, Airbnb, Guardian & Observer, Newcastle Brown Ale (wideo)

Najciekawsze jego zdaniem zagraniczne kampanie reklamowe z ostatnich miesięcy wybrał i opisał dla Wirtualnemedia.pl Bartek Hanus, strategy director w Lowe Warsaw. Są to kampanie marek „Guardian” & „Observer”, Nivea, Honda, Airbnb & KLM, Tullamore Dew, Newcastle Brown Ale i Athenos.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ciągu ostatniej dekady w reklamie zmieniło się niemal wszystko: technologie, znaczenie poszczególnych kanałów komunikacji, wydatki na komunikację w nowych mediach, zwyczaje konsumentów. Ale jedno pozostało niezmienne. Nadal, niezależnie od tego czy mówimy o tzw. tradycyjnej reklamie, czy też tej opartej o najnowocześniejsze technologie, najważniejszy jest pomysł. Doskonale ilustruje to poniższy film (oraz wszystkie następujące po nim przykłady).

Honda: Other Side

Wszystkie technologie są tak doskonałe jak pomysł na ich wykorzystanie. A im prostszy, tym lepszy. W tym przypadku możliwości oferowane przez zaledwie jeden klawisz spowodowały, że reklamę oglądałem kilkakrotnie z zainteresowaniem bawiąc się i starając się odkryć wszystkie smaczki. Niewiele reklam jest aż tak wciągających.

Żeby zobaczyć, o co chodzi w reklamie, należy podczas odtwarzania przytrzymać wciśnięty klawisz R.

Guardian & Observer Weekend: Use in Moderation

„W najnowszym numerze naszej gazety medialnie nośny temat, poradnik i płyta z filmem. Szukaj w kioskach”. Reklamowanie gazety nigdy nie jest wdzięcznym zadaniem. Chyba, że podejdzie się do tego z dystansem i poczuciem humoru. Najlepiej brytyjskim oczywiście.

Nivea: The protection ad

Lubię, kiedy marki postępują zgodnie z głoszonymi przez siebie wartościami i realizują je w praktyce, zamiast jedynie o nich opowiadać. Tak działa od kliku lat Nivea Sun, która postanowiła nie tylko mówić o tym, że dba o bezpieczeństwo plażowiczów, ale faktycznie zrobić coś na ich rzecz. Prosty, kreatywny i praktyczny pomysł łączący tradycyjne media i nowe technologie.

Airbnb & KLM - The Airplane Apartment

Coraz więcej z nas szuka oryginalnych, niepowtarzalnych przeżyć. Marki, które są w stanie je dostarczyć robią sobie najlepszą reklamę. A swoich użytkowników zmieniają w spontanicznych ambasadorów. W końcu kto nie pochwaliłby się znajomym, że spędza noc w jedynym na świecie ogólnodostępnym apartamencie urządzonym w samolocie?

Tullamore Dew

Niektórzy twierdzą, że dobry pomysł to zaledwie 10 proc. sukcesu. Pozostałe 90 proc. zależy od jego realizacji. W tej reklamie wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Muzyka, aktorzy, krajobrazy, mżawka, zdjęcia. Dzięki dopracowaniu nawet najdrobniejszych szczegółów z dobrego pomysłu powstała doskonała reklama.

Newcastle Brown Ale: If we made it

Agencje uwielbiają chwalić się kampaniami, które zrobiły. Ale czy warto robić szum wokół kampanii na Super Bowl, której się nie zrobiło z braku pieniędzy? Warto. Szczególnie, jeśli działa to na korzyść reklamowanej marki.

Athenos: Approved by Yiayia

Babcie w reklamach: ciepłe, wyrozumiałe, mądre, troskliwe i jak nikt inny wiedzące co to znaczy naprawdę dobre jedzenie. Ideał tak doskonały, że aż nierealny. Twórcy tej kampanii postanowili go trochę urzeczywistnić. Dzięki temu zrobiła się ona zauważalna, zabawna, a i to, co chciano powiedzieć o produkcie wybrzmiewa mocniej. Zdecydowanie aprobuję.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online