Zakupowy szał czy zimna kalkulacja? - Polacy podczas Black Week

Polacy już rezerwują w swoich kalendarzach czas na listopadowe zakupy. 6 na 10 naszych rodaków regularnie korzysta z promocji podczas Black Week, a dodatkowe 12% planuje zrobić to w tym roku, wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla MediaMarkt. Jakie zwyczaje zakupowe towarzyszą nam w tym okresie? Grunt to dobre przygotowanie Mimo, że Polacy chętnie korzystają z promocji na Black Week, to nie jest to dla nich powodem do nadmiernej ekscytacji. Dokładnie 50% z nich zaczyna planować zakupy z kilkudniowym wyprzedzeniem. Okazuje się jednak, że spora część , bo aż co trzeci badany, zaczyna planowanie na kilka tygodni przed Black Week. Z badania przeprowadzonego dla MediaMarkt wynika również, że przygotowania obejmują także porównywanie cen – z porównywarek internetowych korzysta aż 69% kupujących. Polacy dobrze wiedzą, ile zamierzają wydać podczas jesiennych promocji – i wcale nie jest to mało. Co trzeci ankietowany zamierza pozwolić sobie na wydatek powyżej rzędu 1000 zł, co czwarty planuje wydać od 500 do 1000 zł, a jeden na pięciu zadowoli się skromniejszym budżetem od 100 do 200 zł.   Black Friday powodem do obaw? Wręcz przeciwnie! W tygodniach poprzedzających Black Week sklepy prześcigają się w pomysłach, prowadząc walkę o klienta. Nic dziwnego – 49% biorących udział w Black Week uważa, że reklama ma wpływ na ich decyzje zakupowe – choć to mniejszy odsetek osób, niż ci przekonani w wyniku rekomendacji rodziny (57% badanych). Dzięki reklamom informacje o niskich cenach z pewnością dotrą do większej liczby potencjalnie zainteresowanych klientów, ale mogą też doprowadzić do tego, że część zakupów zostanie dokonana pochopnie. 4 na 10 osób, które kiedykolwiek kupiły elektronikę podczas Black Week przyznaje się, że zdarzyło im się dokonać zakupu pod wpływem impulsu. Nic zatem dziwnego, że z Black Week wiążą się również pewne obawy. 57% kupujących przyznaje, że obawia się fałszywych promocji. Co trzecia osoba ma obawy związane z presją podczas zakupów, a 29% - z dostępnością towaru. - Black Week to okres, w którym wiele osób daje się ponieść zakupowemu szaleństwu, nierzadko zdarza się też, że klienci żałują powziętych decyzji zakupowych. Warto zatem w tym okresie podejść do zakupów ze spokojem i wcześniej zaplanować zakupy. Nasi klienci mogą to zrobić z łatwością, odwiedzając naszą stronę internetową lub aplikację mobilną, gdzie wszystkie produkty i promocje zaprezentowane są w czytelny sposób. Na tych, którzy preferują zakupy w sklepie, czekają nasi doradcy, którzy rozwieją wszystkie wątpliwości – mówi Maciej Dolega, Head of PR w MediaMarkt Polska. Gwarancje z efektem wow Z okazji Black Friday sieć sklepów MediaMarkt przygotowała wyjątkowe promocje dla swoich klientów, które swoje apogeum osiągną 29 listopada – czyli we wspomniany Czarny Piątek. Warto pamiętać, że oprócz atrakcyjnych zniżek na produkty, sieć  daje również gwarancje transparentności promocji, a także szybkiej dostawy przy zakupach online. Dzięki współpracy z Uber Direct, kupujący otrzyma zamówiony produkt w zaledwie 90 minut (warunek: produkty do 15 kg, dostawa do 8 km od najbliższego sklepu MediaMarkt). Kolejną niespodzianką dla klientów jest akcja „Chcesz Taniej, Miej Taniej”. W jej ramach klient, który chce kupić dany produkt w MediaMarkt, ale znalazł go na stronie internetowej konkurencji w niższej cenie, może zadzwonić na infolinię MediaMarkt lub wskazać niższą cenę pracownikowi sklepu  i kupić go w niższej cenie – dokładnie takiej, jak w konkurencyjnym sklepie. Warto skorzystać z wyjątkowych promocji i już teraz zaplanować zakupy na Black Week. MediaMarktSaturn Polska press box

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online