54 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Najważniejsza wygoda i dostępność, Allegro najlepiej znaną marką

Ponad połowa internautów w Polsce dokonuje zakupów w sklepach internetowych. Dla większości użytkowników zakupy w sieci są bezpieczne i wygodniejsze od tradycyjnych, a najlepiej rozpoznawaną marką e-commerce jest u nas Allegro.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
54 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Najważniejsza wygoda i dostępność, Allegro najlepiej znaną marką

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie 54 proc. polskich internautów dokonuje zakupów w sieci. Dla znacznej większości badanych (82 proc.) najważniejsze w kupowaniu przez internet jest dostępność oferty przez całą dobę, na kolejnych miejscach znalazły się brak konieczności wizyt w fizycznym sklepie oraz nieograniczony czas na wybór produktów.

grafika
grafika

Wśród respondentów kupujących w sieci przeważają kobiety (53 proc.), osoby pomiędzy 15 a 49 rokiem życia oraz mieszkańcy miast do 200 tys. mieszkańców.

grafika

Według raportu w ciągu ostatniego roku wyraźnie wzrosła liczba badanych oceniających zakupy online jako łatwe (z 35 do 41 proc.), z kolei o 6 proc. więcej badanych rok do roku uznało, że zakupy w sieci dają większy wybór produktów niż w sklepach tradycyjnych.

grafika

Według analiz zdecydowana większość kupujących online jest aktywnie zaangażowana w ten proces poszukując marek/produktów, które planują kupić (62 proc.) oraz porównując ceny usług i produktów w intrenecie (59 proc.). Ponad połowa (53 proc.) badanych deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych, a zakupy na zagranicznych serwisach w dalszym stopniu stanowią stosunkowo niewielki odsetek dokonywanych zakupów online (16 proc.).

grafika
grafika

Gemius zapytał też internautów o to jakie formy dostawy towarów wybierają najczęściej podczas zakupów w sieci. Okazuje się, że najbardziej popularna jest dostawa kurierem, która wyprzedza odbiór przesyłki w paczkomacie oraz usługi pocztowe. Z kolei spośród firm kurierskich najczęściej wybierane są DHL, DPD oraz InPost.

grafika
grafika

Podczas płacenia za zakupy w sieci respondenci raportu najczęściej wykorzystują usługę szybkich przelewów online, popularne są też płatności dokonywane przy odbiorze zamówionego towaru.

grafika

Zgodnie z raportem klienci sklepów internetowych dokonując swoich wyborów związanych z konkretnym miejscem zakupów w sieci kierują się wieloma czynnikami, ale trzy z nich są zdecydowanie bardziej istotne od pozostałych - atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących. Są to elementy wspólne dla większości badanych niezależnie od płci, wieku czy wykształcenia.

grafika

Wśród produktów wybieranych najczęściej przez Polaków kupujących online dominuje odzież, książki i filmy oraz urządzenia RTV/AGD. Z kolei najbardziej rozpoznawalną marką e-commerce jest Allegro, które wyprzedza OLX oraz Zalando.

grafika
grafika


Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” został przygotowany przez we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Powstał na podstawie badania zrealizowanego od 7 do 14 kwietnia 2017 r. na grupie 1500 internautów w wieku 15 i więcej lat. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy dynamicznych ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) losowo emitowanych na witrynach o łącznym zasięgu pokrywającym ponad 90 proc. polskich internautów.
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu