Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Odzieżowa platforma e-commerce'owa Zalando kupiła większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, globalnej marce mediowej z zakresu mody i lifestylu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Firmy nie ujawniają wartości transakcji. W wydanym komunikacie informują, że celem obu firm jest objęcie pozycji lidera w zakresie angażowania i inspirowania klientów. "Połączenie sił oraz wykorzystanie wzajemnie uzupełniających się atutów – kulturowego znaczenia marki Highsnobiety, jej autorytetu w dziedzinie mody, wiedzy i umiejętności storytellingu z know-how Zalando w obszarze e-commerce, a także z możliwościami operacyjnymi platformy – będzie stanowiło duży krok w kierunku realizacji tego planu" - napisano. Zaznaczono, że Highsnobiety będzie kontynuować niezależną działalność.

Highsnobiety jako kreatywny konsultant strategiczny, wesprze Zalando w rozwijaniu nowych, inspirujących przestrzeni i formatów na platformie. Dołączenie Highsnobiety do Zalando, ma pozwolić na wykorzystanie wiedzy i zasobów platformy do rozwoju własnych możliwości w zakresie e-commerce.

Marka Highsnobiety została założona w Berlinie w 2005 roku przez Davida Fischera, jako blog zapowiadający trend wzajemnego przenikania się streetwearu z luksusową modą.  Dziś Highsnobiety to działalność wydawnicza, doradztwo kreatywne i platforma handlowa. Marka zalicza się do najbardziej wpływowych globalnych głosów mówiących o luksusie w nowym ujęciu i szeroko pojętej kulturze.

Współpraca z Highsnobiety ma przyspieszyć realizację ambicji Zalando, aby stać się najlepszym miejscem dla streetwearu, nowoczesnego luksusu i źródłem inspiracji modowych, zwłaszcza dla młodszych, podążających za modą konsumentów.

W ramach umowy Highsnobiety zachowa swoją autonomię redakcyjną i kuratorską, a działalność wydawnicza i agencyjna pozostanie w pełni niezależna. Highsnobiety będzie nadal kierowane przez dwóch dyrektorów zarządzających, Davida Fischera i Jürgena Hopfgartnera, a założyciel David Fischer zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.

Strony uzgodniły też, że nie będą ujawniać szczegółów finansowych. Przy tej transakcji, Highsnobiety korzystało z doradztwa Liontree, V14 - Vogel, Heerma & Waitz oraz Taxess. Natomiast Zalando doradzały firmy White&Case, PwC i McKinsey.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"