Zamiast pączka ciepły posiłek w kampanii Fundacji Pociecha

Fundacja Pociecha po raz piąty wystartowała z kampanią „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”. Celem akcji jest walka z niedożywieniem dzieci uczęszczających do świetlic środowiskowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Zamiast pączka ciepły posiłek w kampanii Fundacji Pociecha

Inicjatywa zachęca do symbolicznej zamiany – zamiast kupować pączka w tłusty czwartek, można przekazać datek na ciepły posiłek dla dziecka w potrzebie. Przesłanie kampanii jest proste: głodu nie widać.

Fundacja Pociecha zwraca uwagę na skalę tego zjawiska - zgodnie z wynikami raportu „Poverty Watch 2024”1 aż 522 tysiące dzieci żyje w skrajnym ubóstwie, co stanowi wzrost o 125 tysięcy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dzieci wychowujące się w takich warunkach są szczególnie narażone na głód, niedożywienie czy brak dostępu do pełnowartościowych posiłków.

Jednym ze sposobów walki z tym problemem jest kampania „Zamień pączka na ciepły posiłek”. W jej ramach można kupić „wirtualnego pączka”, a Fundacja Pociecha zamieni tę symboliczną darowiznę na zdrowy posiłek dla dziecka. Choć akcja skierowana jest przede wszystkim do firm, które w tłusty czwartek (27 lutego) przeznaczają budżety na poczęstunki dla pracowników, dołączyć może każdy, kto chce realnie wesprzeć potrzebujące dzieci.

Inicjatywa Fundacji Pociecha cieszy się rosnącym zainteresowaniem – co roku kolejne firmy włączają się w działania, dzięki czemu zebrane środki trafiają do placówek w formie grantów na dożywianie dzieci. W zeszłorocznej akcji “Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka” wpłaty darczyńców i sponsorów pozwoliły zapewnić granty dla 9 świetlic środowiskowych na terenie całej Polski w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2024, z którego skorzystało 321 podopiecznych, zjadając łącznie 7997 posiłków.

Nowe technologie dla dobra dzieci

W tym roku Fundacja stawia na innowacyjne podejście do komunikacji. Kampanię promuje spot, który z premedytacją wykorzystuje technologię AI. Wizerunki dzieci w spocie zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie zdjęć podopiecznych świetlic środowiskowych. Wszystko po to, by chronić tożsamość dzieci i ich nie stygmatyzować. Kampania została zrealizowana pro bono dzięki zaangażowaniu agencji: Advalue, która odpowiadała za strategię, kreację i komunikację kampanii; Socialtime zajmującej się działaniami promocyjnymi na LinkedIn, Facebooku i Google; oraz Timecode Film Production odpowiedzialnej za produkcję spotu.

Patronem medialnym akcji jest Onet.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"