Zapaleni do biznesu – raport magazynu studenckiego „?dlaczego”

Rok 2011 dla polskiej przedsiębiorczości może okazać się przełomowy. Jesteśmy bowiem świadkami niespotykanego jak dotąd boomu na zakładanie studenckich firm. I prawdopodobnie tylko kwestią czasu jest dzień, w którym młody polski biznesmen będzie mógł bez żadnych kompleksów równać się z założycielami Facebooka lub szefem Microsoftu. Skąd w młodych taki zapał do biznesu? O tym w raporcie w najnowszym numerze magazynu „?dlaczego”.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Magazyn studencki „?dlaczego” – już od środy na wybranych uczelniach w całej Polsce.

Już pod koniec 2007 r. unijny Eurobarometr opublikował raport „Badanie przedsiębiorczości w krajach Unii Europejskiej, USA, Islandii i Norwegii”. Wynika z niego, że prawie połowa Polaków w wieku od 15 do 24 lat chce w ciągu najbliższych pięciu lat założyć firmę. Dzisiaj odsetek ten się zwiększa. W badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie Śląskim w styczniu tego roku ponad 60 procent ankietowanych przyznało, że myśli o własnym biznesie, a według podobnego badania zorganizowanego na Mazowszu, swoim szefem chce być prawie co drugi student. Skąd takie zainteresowanie młodych prowadzeniem działalności? Dlaczego wolą mieć firmy, niż pracować w korporacjach? Jakie są najciekawsze studenckie pomysły na biznes? Które z nich mają największe szanse, by przekształcić się w dochodowe przedsiębiorstwa? Gdzie młodzi biznesmeni mogą szukać pomocy i dofinansowania? Na te pytania odpowiada raport „Zapaleni do biznesu” w kwietniowym numerze „?dlaczego”.

Dla tych, którzy o własnej firmie nie myślą, ale chcą mieć pewność, że po skończeniu studiów bez problemu znajdą zatrudnienie – ranking wydziałów najpopularniejszych kierunków. Tegoroczna, 6. edycja rankingu, powstała na podstawie opinii przedstawicieli największych firm z całej Polski. Wskazali oni, absolwentów których wydziałów najchętniej zatrudniają. Pod lupę zostały wzięte takie kierunki jak budownictwo, pedagogika, zarządzanie, prawo i informatyka. Które wydziały są według pracodawców najlepsze? O tym w najnowszym „?dlaczego”.

W kwietniowym numerze również o tym, jak podczas rozmowy kwalifikacyjnej czytać mowę ciała rekrutera, czy da się go jakoś przechytrzyć i dlaczego przed interview warto się dobrze wyspać, o czym koniecznie trzeba pamiętać podczas pierwszych dni w nowym miejscu pracy, a także o tym, które firmy zapewniają najlepsze świadczenia i najbardziej rozpieszczają swoich pracowników.

Ogólnopolski magazyn studencki „?dlaczego” od września jest dystrybuowany bezpłatnie i stanowi element pakietu Student Platformy Mediowej Point Group. W ramach pakietu ukazuje się również  comiesięczny dodatek „?dlaczego” do tygodnika „Wprost”. Na pakiet Student składają się również portal dlaczego.com.pl, kanał „?dlaczego” Student TV, przewodnik wakacyjny dla młodych ludzi „dlatego!” i kierowane do studentów akcje ambientowe i BTL. Projekt Platformy Mediowej Point Group gwarantuje najbardziej efektywne dotarcie blisko dwumilionowej grupy studentów.

„?dlaczego” ukazuje się od 1997 r. Jego wydawcą jest Media Point Group Sp. z o.o., spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Media Point Group jest również wydawcą uruchomionego w październiku 2009 r. portalu www.dlaczego.com.pl.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online