Zara wycofuje kampanię kojarzącą się z konfliktem w strefie Gazy

Odzieżowa marka Zara (Inditex) wycofała kampanię reklamującą linię Atelier po krytyce internautów i oskarżeniach o skojarzenia z konfliktem palestyńsko-izraelskim. Marka “ubolewa” nad “nieporozumieniem” w sprawie zdjęć przypominających obrazy z wojny między Izraelem a Gazą.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zara wycofuje kampanię kojarzącą się z konfliktem w strefie Gazy

Kampania Zary pod hasłem “Atelier” zawierała serię zdjęć, na których amerykańska modelka i aktorka Kristen McMenamy została ukazana na tle popękanych kamieni, uszkodzonych posągów i połamanych płyt gipsowo-kartonowych. 

Na zdjęciach modelka pozuje przed manekinami z brakującymi kończynami i posągami owiniętymi białą tkaniną, która przypomina plastik. Wokół niego znajdują się również zniszczone elementy wyposażenia wnętrz.

Niektórzy w mediach społecznościowych sugerowali, że są one podobne do zdjęć pojawiających się w kontekście Gazy, gdzie trwa konflikt wojenny. Część z komentujących wzywała do bojkotu Zary.

Marka stwierdziła jednak, że kampania przedstawiała „serię obrazów niedokończonych rzeźb w pracowni rzeźbiarza i została stworzona wyłącznie w celu zaprezentowania rzemieślniczej odzieży w kontekście artystycznym”. 

Zara twierdzi, że to projekt, którego celem jest pokazanie najlepszych aspektów możliwości twórczych i produkcyjnych marki, a linia Atelier oferuje jeden element garderoby na sześć sposobów – i nieograniczone możliwości.

W oświadczeniu wydanym kilka dni po wybuchu kontrowersji Zara stwierdziła: „Niestety niektórzy klienci poczuli się urażeni tymi zdjęciami, które zostały teraz usunięte, i zobaczyli w nich coś dalekiego od zamierzeń, kiedy je tworzono. Zara żałuje tego nieporozumienia i potwierdzamy nasz głęboki szacunek wobec wszystkich”.

Kampania dla linii Zary Atelier nie jest już dostępna w aplikacji, w social mediach ani na stronie internetowej firmy. Marka poinformowała wcześniej, że kontrowersyjna kampania reklamowa została wymyślona w lipcu i nakręcona we wrześniu, przed rozpoczęciem wojny między Izraelem a Gazą.

Na wspomnianą kampanię Zary złożono kilkadziesiąt skarg do ASA (brytyjski Urząd ds. standardów reklamowych) za pośrednictwem mediów społecznościowych i telewizji. Obecnie są rozpatrywane

Rzecznik organizacji poinformował, że w ocenie skarżących zdjęcia wykorzystane w reklamie hiszpańskiej marki odzieżowej nawiązują do obecnego konfliktu Izrael-Hamas i są obraźliwe.

 

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez ZARA Official (@zara)

 

 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych