Zbieranie opinii konsumentów wyzwaniem dla marketerów

Marketerzy chcący lepiej zrozumieć swoich klientów mogą sporo zyskać na zbieraniu ich opinii. Nie jest to jednak dla nich proste zadanie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z przeprowadzonego w czerwcu 2015 r. przez firmę SurveyMe badania wśród 2,5 tys. firm na świecie wynika, że dla 1/3 z nich największym wyzwaniem jeśli chodzi o zbieranie opinii klientów jest aby wiedzieć o co należy ich zapytać.

Respondenci wskazywali także na ograniczenia czasowe, związane z samym przeprowadzeniem badania (20 proc.), opracowaniem pytań (17 proc.) oraz analizą już zebranych opinii (14 proc.). Dla 12 proc. problem stanowią koszty, a tylko 10 proc. nie widzi tutaj żadnych wyzwań.

grafika

Dla marketerów ważne jest zrozumienie, że konsumenci zrezygnują z usług firmy, która ma kiepską obsługę klienta. Potwierdza to badanie Aspect i Conversion Research z października 2015 r., w którym ponad połowa internautów z USA właśnie dlatego zakończyła współpracę z przedsiębiorstwem działającym w handlu.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"