Zbigniew Jankowski szefem innowacji w „Gazecie Wyborczej”

Zbigniew Jankowski objął stanowisko szefa innowacji „Gazety Wyborczej” (Agora). Będzie odpowiadać m.in. za projekty rozwojowe oraz innowacje w ofercie reklamowej premium oraz wzmacnianie pozycji dziennika w internecie.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

Szef innowacji to nowo utworzone stanowisko w strukturach „Gazety Wyborczej”.

- Jako lider subskrypcji cyfrowych >>Gazeta Wyborcza<< wyznacza trendy rozwoju rynku wydawniczego w Polsce”. Realia funkcjonowania na nim zmieniły się w ostatnich latach diametralnie. Reklamodawcy i czytelnicy potrzebują wiarygodnych i skutecznych partnerów - dokładnie takich, jak „Gazeta Wyborcza”. Mamy świetne treści i najbardziej zaangażowanych, bo decydujących się na prenumeratę, użytkowników. Przykłady „The New York Times’a” czy „Financial Times’a” pokazują, że model ten jest skuteczny, tylko cały czas trzeba szukać kolejnych ścieżek rozwoju i innowacji i tym będę na co dzień zajmować się w zespole dziennika - podkreśla Zbigniew Jankowski.

Data science, big data oraz AI

Jankowski posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania danymi oraz technologii. Poprzednio kierował zespołem badawczym z dziedziny data science, big data oraz AI, którego efektem pracy było opracowanie technologii analizy oraz przetwarzania śladów cyfrowych. W swojej karierze odpowiadał także za realizację kampanii digitalowych między innymi dla EY, czy SWPS.

W ramach działań dla klientów współpracował m.in. z World Economic Forum, Chatham House, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Był także właścicielem firmy marketingowej, która prowadziła działania w obszarze relacji inwestorskich, PR korporacyjnego czy komunikacji online.

Jest autorem i koordynatorem kampanii marketingowych m.in. w Warszawie, Londynie, Brukseli, Izraelu i Japonii. Ma także doświadczenie z obszaru digital marketingu. Za międzynarodową kampanię marketingową zespół pod jego kierunkiem otrzymał nagrodę Golden SABRE Award 2016 w regionie EMEA oraz trzy Złote Spinacze 2015. Wyróżniony nagrodą Magellana, był także nominowany do Golden Drum. Prywatnie wspiera komunikacyjnie projekty związane z ochroną praw człowieka.

Na koniec 2018 r. ponad 170 tys.

„Gazeta Wyborcza” jako pierwsza w naszym kraju wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec grudnia 2018 r. korzystało z niej ponad 170 tys. osób. Liczba użytkowników płatnej subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” rośnie systematyczne. Na koniec 2014 roku wynosiła 54,9 tys., rok później - 77 tys., na koniec 2016 roku 100 tys., a na koniec 2017 roku - 133 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-otrzymala-ostateczne-wezwanie-przedsadowe-w-sprawie-tekstow-o-tzw-tasmach-kaczynskiego,7171159424984705a ##

Agora w zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata planuje, że do końca 2022 roku liczba subskrybentów „GW” wzrośnie do 327 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu