Niemal pół miliona na internetowe radio „Nowy Świat”. W zespole: Młynarski, Zamachowski, Bąkowska, Ławnicki

Niecałe dwa tygodnie od ogłoszenia inicjatywy stwierdzenia Radia „Nowy Świat” na projekt zebrano już ponad 475 tys. złotych. Do zespołu w ostatnich dniach dołączyli: Jan Emil Młynarki, Zbigniew Zamachowski, Adriana Bąkowska oraz Tomasz Ławnicki.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Czwartek, 16 kwietnia wieczorem - na Facebooku grupy „Ratujmy Trójkę” - Magdalena Jethon ogłasza start kampanii crowdfundingowej na uruchomienie internetowego radia „Nowy Świat”. Ma składać się ono częściowo z osób, które odeszły lub w ostatnich latach zostały wyrzucone z Programu III Polskiego Radia. 10 dni później na koncie zbiórki jest już ponad 475 tys. złotych. To absolutny rekord pod względem tempa jakiejkolwiek akcji zbierania pieniędzy na projekt medialny.

W „Nowym Świecie” ma pojawić się m.in. Jerzy Sosnowski, Fisz, Wojciech Waglewski, Małgorzata Maliborska, Anna Krakowska, Joanna Kołaczkowska, Piotr Bukartyk czy Kuba Badach. Spoza PR III miałaby się pojawić: Eliza Michalik, Grzegorz Markowski, Katarzyna Kasia, Jose Torres czy Krzysztof Łuszczewski, a swoje wsparcie mieli zadeklarować też Wojciech Malajkat czy Krystyna Kofta.

Lista ta nadal nie jest jednak zamknięta - z naszych informacji wynika, że nadal trwa werbowanie dziennikarzy. Niewykluczone, że w nowej redakcji znajdą się również osoby, które nadal pracują w PR III.

W ostatnich dniach do grona przyszłych prowadzących dołączyli: Zbigniew Zamachowski, który poprowadzi audycję o tematyce filmowej; Adriana Bąkowska - wieloletnia korespondentka Polskiego Radia w Lizbonie; Jan Emil Młynarski, który w połowie marca zrezygnował z prowadzenia „Dancing, salon, ulica” i odszedł z PRIII; oraz Tomasz Ławnicki - przez 13 lat związany z Trójką (obecnie w NaTemat.pl, nadal będzie pracować w redakcji po dołączeniu do radia).

W ramówce mają znaleźć się audycje autorskie, muzyczne, pasma magazynowe. Radio będzie miało profil słowno-muzyczny, program będzie zawierać audycje publicystyczne, kulturalne, społeczne, polityczne. - Nowością będzie fakt, że o polityce nie będą mówili politycy, tylko eksperci. Oczywiście zawsze będą zapraszane dwie strony konfliktu, ale rozmówcy będą znać się na danym temacie - w żadnym wypadku nie pojawi się w studiu polityk - mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Jethon.

Jak wynika z naszych informacji, finansowanie radia "Nowy Świat" ma opierać się tylko o crowdfunding. Reklamy mają być brane pod uwagę jedynie wtedy, kiedy wpłaty od patronów nie będą utrzymywać się na wystarczającym poziomie, pozwalającym sfinansować projekt w całości. Zakładana suma to 250 tys. złotych miesięcznie.

W rozmowie z nami Jethon podkreśla, że to nie będzie „stara” Trójka, a jedynie rozgłośnia oparta na dobrych, „trójkowych” tradycjach. - To będzie zupełnie inne radio. Nie możemy mówić, że to „nowa” Trójka, bo Trójka ciągle jest i zostało w niej bardzo dużo dobrych dziennikarzy. Uważam, że jesteśmy w stanie zrobić równie dobre, ale inne radio. Moim zdaniem będzie ono odpowiadać słuchaczom, którzy kochali dawną Trójkę - zaznacza.

„Nowy Świat” utworzyła spółka „Ratujmy Trójkę” - prezesem zarządu jest Piotr Jedliński, a członkami Anna Krakowska i Krzysztof Łuszczewski. Wspólnikami są: Jan Chojnacki, Magdalena Jethon, Anna Krakowska, Jerzy Sosnowski, Krzysztof Łuszczewski, Patrycja Macjon, Piotr Jedliński i Wojciech Mann.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ministerialna kontrola w Związku Artystów Scen Polskich. Sprawdzi wydatki

Ministerialna kontrola w Związku Artystów Scen Polskich. Sprawdzi wydatki

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR