Rozwiązanie AI Overviews w USA jest testowe przy materiałach obecnych w Google Discover – podaje serwis Discoversnoop.com.
Według Jakuba Sawy, eksperta SEO w FratreSEO, obecność AI w Discovery to była kwestia czasu.
– Na razie testują streszczenia filmów z YouTube (które pokazują się w feedzie Discover), co również wpłynie na ich mniejszą oglądalność i liczbę wyświetleń. Kolejny krok to streszczenia całych tekstów. Myślę, że Google może pójść w kierunku Perplexity Discover, czyli kurowanych streszczeń tematów. Przypominam, że obecnie feed Google dostarcza 80-99 procent ruchu z całego kanału Google do mediów – dodaje Sawa.
Testy nowej funkcji zostały wprowadzone bez wcześniejszej zapowiedzi ze strony Google’a. W tej chwili odbywają się wyłącznie w USA dla ograniczonej grupy odbiorców. Możliwe, że na testach się zakończy, ale wydawcy oraz właściciele serwisów, a teraz również twórcy wideo, muszą się przygotować na kolejne spadki ruchu na stronę oraz wyświetleń.

To nie jedyna zmiana dot. Discovera. Funkcja te od niedawna zaczęła pojawiać się w wersji desktopowej wyszukiwarki Google. Na komputerach stacjonarnych widoczna jest już np. w Nowej Zelandii.











