W marketingu nie ma gotowych recept na sukces, wiem to z doświadczenia – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim. Wręcz przeciwnie, liczy się kreatywność! Nie chodzi jednak o popisy nieszablonowego myślenia, lecz o głębokie obserwacje grupy docelowej i poszukiwanie nowych insightów. Chodzi o umiejętność zdystansowania się i świeżego spojrzenia na produkt i komunikację za każdym razem. Właśnie dzięki temu kampania „Lepiej pożyczyć z banku" zyskała uznanie jurorów konkursu EFFIE, a także wcześniej konkursu KTR. Moim zdaniem jest żywym dowodem na to, że dobrze ukierunkowana kreatywność się sprzedaje. Do refleksji pobudza również druga z nagrodzonych kampanii „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”, w której kontynuowaliśmy zachęcanie Polaków do oszczędzania. Nagrodzone historie pokazują prostą i leżącą w naturze Polaków receptę na oszczędzanie - wykorzystuj swój spryt w poszukiwaniu okazji zakupowych, ale zaoszczędzone pieniądze wpłać do banku – dodaje Pasterczyk.

Reklamy ING Banku Śląskiego są doceniane przez ekspertów. Bank zdobył swoją pierwszą nagrodę Effie w 2006 r. i w sumie do tej pory otrzymał aż 12 statuetek, w tym dwie złote.
Kampania „Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny” została doceniona nie tylko przez jury konkursu EFFIE, ale też w Polskim Konkursie Reklamy KTR - otrzymała m.in. 2 złotenagrody za filmy reklamowe „Zigi” i „Włóczka” - oraz w plebiscycie „Złoty Bankier 2012” gdzie film reklamowy „Zigi” otrzymał nagrodę za „Najlepszy spot reklamowy banku w 2012 r”. Dzięki tej kampanii bankowi, który dotychczas był kojarzony z oszczędnościami, udało się z sukcesem wejść na rynek pożyczek. Największą wartością tej kampanii był głęboki insight dotyczący długu wdzięczności, pokazany na poruszających przykładach z życia mężczyzny, uwikłanego w sieć rodzinnych zależności wynikających nie tylko z więzów krwi…, ale także z rodzinnych pożyczek.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie zgłoszono 154 kampanii w 20 kategoriach, a przyznano 6 złotych, 13 srebrnych oraz 19 brązowych nagród.
Filmy reklamowe z nagrodzonych kampanii ING Banku Śląskiego można zobaczyć na YouTube: http://www.youtube.com/ingbsk.











