Do kategorii głównych wpłynęło 238 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 106, a do kategorii specjalnych 53 zgłoszenia.
Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się kategoria – Covid-19 PR response, która została utworzona w ubiegłym roku w odpowiedzi na sytuację związaną z wybuchem pandemii.
Drugą najchętniej wybieraną kategorią była Kampania społeczna. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii Finanse, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była Efektywność.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jury-zlote-spinacze-2021 ##
Jury obraduje nad zgłoszeniami do Złotych Spinaczy
Od 14 września do 3 października trwać będzie I etap konkursu, podczas którego 94-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 7 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje.

Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać przewodniczący jury – Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX.
- Informacja o rekordowej liczbie zgłoszeń, jaka wpłynęła w tym roku do 19. edycji konkursu Złote Spinacze, to świetna wiadomość dla całej branży PR. Rosnące z roku na rok zainteresowanie uczestnictwem nie tylko wśród agencji PR, ale także ze strony firm i organizacji pozarządowych potwierdza renomę tego największego konkursu branżowego w Polsce i zaufanie do profesjonalizmu jury, w skład którego wchodzi prawie 100 przedstawicieli sektora PR. To też dowód na to, że nasza branża potrafiła szybko i elastycznie dostosować się do realiów wynikających z pandemii tak, aby w nowej rzeczywistości nadal skutecznie odpowiadać na wyzwania i potrzeby klientów - mówi Klara Banaszewska, dyrektor generalna Grayling Poland, wiceprezes zarządu ZFPR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zlote-spinacze-2021-harmonogram ##
Kto oceni prace zgłoszone do Złotych Spinaczy
Grupa pierwsza, na czele z Łukaszem Malczewskim, partnerem zarządzającym w agencji d*fusion commmunication, oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Finanse, Przemysł i infrastruktura, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze.
Grupa druga, której przewodniczącym jest Mariusz Wawer, head of governmental relations & sustainability 3M Poland & East Europe Region, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Social media, Medycyna i zdrowie, Motoryzacja i transport oraz Efektywność.
Przewodniczącą grupy trzeciej jest Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Content marketing - branded content, Event komercyjny, PR miejsca, miasta lub regionu oraz Uroda, higiena i wellness.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Monika Kaczmarek-Śliwińska, dr hab., adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej Mentax. Grupa oceni projekty z kategorii: PR pro bono, NGO i sektor publiczny, Sustainability i CSR Communiactions, Kampania społeczna oraz Research&Insight.
Przewodniczącą piątej grupy jest Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej oraz rzecznik prasowy, Nationale-Nederlanden. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Kreatywność, Kultura i media oraz Moda i styl życia. W tej grupie prace ocenić będzie Justyna Dąbrowska-Cydzik, redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl.
Szósta grupa, pod przewodnictwem Agnieszki Kępińskiej-Sadowskiej, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Europa Centralna, Polska, Bałtyki, World Travel Retail w Mondelez International, oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Covid-19 PR response, PR korporacyjny, Event społeczny, Sektor spożywczy oraz Sport, turystyka i rekreacja.

Zwycięzców konkursu Złote Spinacze poznamy podczas uroczystej gali 3 grudnia.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.











