Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR

W siedemnastej edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. jury  przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” po raz trzeci z rzędu otrzymała agencja Big Picture. Tytułem Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży uhonorowano Piotra Czarnowskiego, założyciela i prezesa First PR. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR

W kategoriach głównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Piotr Czarnowski Gwiazdą PR

Na podstawie przygotowanego przez ZFPR rankingu firm nagrodzonych w tej edycji konkursu, przyznano Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” - po raz trzeci z rzędu powędrował do agencji Big Picture. Na drugim miejscu był Santander Bank Polska, na trzecim agencja MSL.

Po raz trzeci zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

Łącznie jury pod przewodnictwem Magdaleny Brzezińskiej z Grupy Żywiec przyznało 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach konkursowych. Jedenaście statuetek, najwięcej w konkursie, trafiło do agencji Big Picture. Sześć Spinaczy otrzymała agencja MSL.

Złote Spinacze organizuje Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Wyniki konkursu Złote Spinacze 2019 - pełna lista

Kategorie główne

PR korporacyjny
SREBRO:
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO:
Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska

BRĄZ:
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

PR produktu
ZŁOTO:
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO:
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ:
Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
        
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ
Ekipa Orange / Leo Burnett

BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

Advocacy i Public Affairs
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW

BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Kampania społeczna
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,
Agencja 2012

BRĄZ
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ
„Jeden dzień - wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska

SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Event komercyjny
BRĄZ
Event Creators by Nite / LABCON, adidas    

BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication

Event społeczny
ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group

SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska

BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting,
Manufaktura

SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits

BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu / MSL

Social media
ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO
Ekipa Orange / Leo Burnett

SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

Business-to-Business PR
SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO
Pies na służbie / Testa Communications

SREBRO
#GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations    

Media Relations
ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport    

BRĄZ
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

Employer Branding
ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu

BRĄZ
Kierunek Toyota / 24/7Communication

Content marketing-branded content
ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO
„Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS

BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication

Custom Publishing
ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon

SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek

BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria

Finanse
ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Uroda, higiena i wellness
SREBRO
CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

Sektor spożywczy
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO
Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants

BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

Kultura i media
ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

SREBRO
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Sport
BRĄZ
MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom

Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne

Kreatywność
ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,  Agencja 2012

Efektywność
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

Research&Insight
ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów