Zmiany w Google. Wydawcy muszą zwrócić uwagę na rozpoznawalność marki

Google ogłosił, że rozszerza funkcję preferowane źródła, aby sprostać wyzwaniom ery sztucznej inteligencji. W tej sytuacji ważne dla wydawców jest, by zwrócili uwagę na rozpoznawalność swoich marek.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Zmiany w Google. Wydawcy muszą zwrócić uwagę na rozpoznawalność marki
Nowe funkcje Google pomogą wybierać wartościowe źródła.

W ramach funkcji preferowane źródła użytkownicy mogą wskazać ulubione serwisy w "Top Stories". Średnio podwaja to liczbę kliknięć do wybranego źródła, na co zwrócił uwagę ekspert Paweł Nowacki.

Gigant otrzymał na temat usługi pozytywne opinie od użytkowników i serwisów. Użytkownicy wybrali szeroki zakres preferowanych źródeł — prawie 90 000 unikalnych źródeł, od lokalnych blogów po globalne serwisy informacyjne.

W najbliższych dniach funkcja preferowane źródła stanie się dostępna dla użytkowników anglojęzycznych na całym świecie, a na początku przyszłego roku Google wdroży ją we wszystkich obsługiwanych językach. Google udostępni tę funkcję najpierw w aplikacji Gemini, a następnie w funkcjach Przeglądy AI i Tryb AI.

W linkach w trybie AI będzie więcej odnośników prowadzących do stron wydawców, poprawi się ich wygląd oraz będą krótkie kontekstowe wprowadzenia mówiące o tym, dlaczego warto odwiedzić artykuł pod tym linkiem.

Z kolei przewodnik internetowy Web Guide to eksperymentalna funkcja porządkująca linki z pomocą AI, teraz dwukrotnie szybsza i widoczna w większej liczbie wyszukiwań w zakładce "Wszystkie" dla uczestników testu.

Jak tłumaczy Google pomaga to użytkownikom znaleźć linki, których wcześniej nie odkryli, i wykorzystuje sztuczną inteligencję do organizowania linków w pomocne grupy tematyczne. Jest to szczególnie przydatne w przypadku bardziej złożonych, otwartych wyszukiwań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami