W tegorocznej edycji Złotych Spinaczy wpłynęło 250 zgłoszeń, a nominacje uzyskało 81 kampanii, podzielonych na 28 kategorii: 16 głównych, 2 specjalnych oraz 10 sektorowych. Po dwa wyróżnienia otrzymały agencje Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Ogilvy PR, 180heartbeats + Jung v. Matt, Partner of Promotion, Publicon Public Relations oraz Neinver Polska i Imago Public Relations.
Lista zwycięzców konkursu Złote Spinacze 2013
KATEGORIE GŁÓWNE:PR korporacyjny: jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównejPR produktu: Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2, Coca-Cola. Podziel się radością! czyli magia imionKampania edukacyjna: Konfederacja Lewiatan, Przedsiębiorcy tworząKomunikacja antykryzysowa lub komunikacja kryzysowa: Lighthouse Consultants, „Sprawa poznańska” czyli zażegnanie kryzysu w zarodkuPublic affairs i lobbying: FleishmanHillard, Forum Rozwoju Efektywnej Energii (FREE)Kampania społeczna: 180heartbeats + Jung v. Matt, Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna; Ogilvy PR, Język polski jest ą-ęKomunikacja wewnętrzna: BNP Paribas Bank Polska, Porozmawiajmy o kampaniiEvent komercyjny: Neinver Polska i Imago Public Relations, Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postawEvent społeczny: Go Culture i Fundacja "Kultura nie boli", Big Book Festival 2013Launch nowego produktu, usługi lub firmy: Publicon Public Relations, Kurkowa 14; Walk PR, Bractwo Feniksa-Walk PR dla Carlsberg PolskaCorporate social responsibility: Orange Polska, Pracownie OrangePR miejsca, miasta lub regionu: PR Inspiration, Mall Wall Art.Social media: Sarota PR, Sapphire rozgrywkaBusiness-to-business PR: Makro Cash and Carry Polska, Korona SmakoszaPR finansowy i relacje inwestorskie: Nobili Partners, Komunikacja programu publicznych emisji obligacji korporacyjnych PCC Rokita S.A.Sektor publiczny: Partner of Promotion, „dalEKOwzroczni” – przyszłość w czystych barwach

KATEGORIE SPECJALNE:Kreatywność: 180heartbeats i Jung v. Matt, Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzycznaEfektywność: Ogilvy PR, Język polski jest ą-ę
KATEGORIE SEKTOROWE:Technologia, IT, telekomunikacja: Intel Technology Poland i Monday Public Relations, Intel Extreme Masters Katowice, czyli mistrzostwa świata w cybersporcie po raz pierwszy w PolsceFinanse: ING Życie, „Zrób Rakowi Wspak” - Niestandardowe działania PR dla produktu - ubezpieczenia na wypadek nowotworu Ona i On ING ŻycieZdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne): Havas PR dla Fundacji Rak’n’Roll, Gadaj*BadajUroda: jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównejSektor spożywczy: Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2,Coca-Cola. Podziel się radością!, czyli magia imionMedia i styl życia: Mondelez Polska, Milka. Moje miasto się przytulaKultura: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Public Dialog, Muzeum Utracone - Przywraca PamięćSport, turystyka, rekreacja: Partner of Promotion, Twardziele o miękkich sercachNieruchomości i budownictwo: Publicon Public Relations, Kurkowa 14Przemysł, transport, logistyka: Neinver Polska i Imago Public Relations, Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw












