ZnanyLekarz pozyskał 15 milionów euro od inwestorów. „Dalsza ekspansja w Ameryce Łacińskiej”

Startup DocPlanner prowadzący w Polsce serwis ZnanyLekarz w najnowszej rundzie finansowania pozyskał od inwestorów 15 milionów euro. - Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy na obszarze Ameryki Łacińskiej, otworzymy nowe biura w Brazylii i Meksyku. Nie wykluczamy też akwizycji młodych innowacyjnych projektów - zapowiada w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mariusz Gralewski, założyciel  i prezes DocPlanner.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
ZnanyLekarz pozyskał 15 milionów euro od inwestorów. „Dalsza ekspansja w Ameryce Łacińskiej”

DocPlanner (w Polsce funkcjonujący pod nazwą ZnanyLekarz) to serwis kontaktujący ze sobą lekarzy i pacjentów. Dzięki niemu użytkownicy mogą umawiać się na wizyty w prywatnych placówkach służby zdrowia przez internet.

Obecnie DocPlanner działa na kilkudziesięciu rynkach na całym świecie, a w Polsce ZnanyLekarz jest największą platformą w swoim segmencie rynku.

DocPlanner w ubiegłych latach w udany sposób przeprowadził już kilka rund finansowania, a w ub.r. pozyskał od inwestorów 20 mln dol. finansowania i przejął największego globalnego konkurenta - hiszpańską firmę Doctoralia.

Teraz DocPlanner zakończył najnowszą rundę finansowania, w ramach której w startup zainwestowali trzej partnerzy - Target Global i ENERN Investments, dwaj dotychczasowi inwestorzy DocPlanner oraz londyński fundusz inwestycyjny One Peak Partners. W sumie firma pozyskała kwotę 15 mln euro.

W sumie do tej pory inwestorzy przeznaczyli na rozwój DocPlanner 46 mln euro. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mariusz Gralewski, założyciel  i prezes firmy zaprzecza by ostatnia runda inwestycji miała się wiązać ze zmianami w strukturze właścicielskiej czy kierownictwie startupu. Ujawnia też cele na jakie zostaną przeznaczone zdobyte obecnie aktywa.

- Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję w Ameryce Łacińskiej, w tym również na otwarcie nowych biur w Brazylii i Meksyku w ciągu kolejnych 6 miesięcy - zapowiada Mariusz Gralewski. - Planujemy również wesprzeć działania marketingowe i sprzedażowe na głównych rynkach DocPlanner w Europie Północnej i Ameryce Łacińskiej. Spółka będzie również aktywnie rozwijać rozwiązania SaaS (ang. Software as a Service, oprogramowanie sprzedawane jako usługa) w celu dostarczenia lekarzom bardziej zaawansowanych narzędzi do pracy. Nie wykluczamy również zakupu bądź przejęcia młodych, innowacyjnych firm działających w chmurze, aby ten proces przyspieszyć.

Nasz rozmówca zdradza też dalsze plany związane z rozwojem firmy i oferowanych przez nią rozwiązań.

- Oprócz umocnienia pozycji na naszych wiodących rynkach naszym celem, w związku z nowym finansowaniem, jest rozwój oferty skierowanej do lekarzy, która wykracza poza zwykłe zarządzanie kalendarzem wizyt. Pomoże to nam wypełnić globalną misję, czyli sprawić, by służba zdrowia była przyjazna pacjentom - zapowiada Gralewski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję