Z opublikowanych właśnie danych domu mediowego ZenithOptimedia wynika, że w latach 2006 - 2010 Google zwiększyło swój udział w rynku reklamy online z 34,9 proc. do 44,1 proc.
W tym czasie internetowy gigant znacząco zyskał na globalnym rynku wyszukiwania w sieci (wzrost udziału z 72 proc. do 85 proc.), a także zdominował rynki reklam displayowych i wideo online, m.in. dzięki przejęciu i inwestycjom w firmy DoubleClick i YouTube.
Dodatkowo, trzem niegdyś największym rywalom Google (Microsoft, Yahoo i AOL) nie udało się dotrzymać kroku firmie z Mountain View, a ich łączny udział w rynku internetowej reklamy spadł z 33,1 proc. w 2006 roku do 13,8 proc. w roku 2010.
Pięć lat temu pojawił się nowy gracz na rynku reklamy online - Facebook. Miał on wówczas jeszcze zaledwie 0,2 proc. udziału, ale w roku ubiegłym było to już 3,1 proc. (ponad dwa razy więcej niż w 2009 r.), dzięki czemu społecznościowy portal wyprzedził AOL.

ZenithOptimedia prognozuje, że jeszcze przed końcem bieżącego roku Facebook pokona także Microsoft.











